Praktisch

Uit dit dossier
Digitalisering  in het MKB

Digitalisering in het MKB

Internet of Things, big data, kunstmatige intelligentie, blockchain: foodmultinationals investeren al miljoenen in digitale technologie. Maar voor midden- en kleinbedrijven is het moeilijk aan die vooruitgang deel te nemen. Hoe kunnen deze bedrijven toch profiteren van nieuwe digitale technologie?

Bakkerijwereld succesvol door social media

Bakkerijwereld succesvol door social media

Vijf jaar geleden richtte Jan Snippenberg Bakkerijwereld, een bedrijf dat zich specialiseert in de in- en verkoop van bakkerijmachines, op. Door creatieve marketing en handig gebruik van sociale media werd Bakkerijwereld een succes.

Trends in bakkerijmachines

Trends in bakkerijmachines

“Tijden veranderen” en “Het gaat allemaal zo snel”. Je hoort het in de maatschappij steeds vaker. Dat geldt uiteraard ook voor de bakkerijbranche. Misschien maar goed ook, want als ondernemer wil je steeds de uitdaging aangaan. Stilstaan betekent immers achteruitgang!

KWID nut of noodzaak?

Wanneer en waarom moet ik het percentage van ingrediënten op de verpakking van producten vermelden? Pauline Houtsma, kennisspecialist warenwet, geeft antwoord.

Mens of machine?

Mens of machine?

Zijn machines een kans of een bedreiging? Dat was de eerste vraag die in mij opkwam toen ik het thema ‘bakkerijmachines’ van deze editie van Bakkers in Bedrijf zag. De vraag stellen, was hem eigenlijk ook beantwoorden, want wie slaat de slagroom nog met de hand op?