IJs

Uit dit dossier
Sigep: Markt voor Italiaans ambachtelijk ijs groeit

Sigep: Markt voor Italiaans ambachtelijk ijs groeit

De markt voor Italiaans ambachtelijk ijs groeit. Dat meldt de Italian Exhibition Group’s Observatory van de bekende ijsbeurs Sigep. Ze zien groei van de export van apparatuur, kennis, en ingrediënten en halffabricaten. Met name in Azië en Noord Amerika worden genoemd als groeimarkten.

Een ijsje kopen bij de boer

Een ijsje kopen bij de boer

Lokaal is een trend. Steeds meer boeren verkopen hun producten via een boerderijwinkel rechtstreeks aan de consument. Jannette en Laurens den Boer van IJsboerderij den Boer maken dagelijks vers boerenijs. RTV Rijnmond ging bij hen langs en maakte een reportage.

Studenten Hogeschool Amsterdam lanceren vegan ijsmerk

Studenten Hogeschool Amsterdam lanceren vegan ijsmerk

Vegan is een trend op ijsgebied. Vier studenten van de Hogeschool van Amsterdam springen hier op in en lanceren The Vice Cream Brand. Met de slogan: ‘Your not so guilty pleasure’, proberen ze het vegan ijs aan de man te brengen.

Bakkerij Royal komt met het Bossche Bol-ijsje

Bakkerij Royal komt met het Bossche Bol-ijsje

Bakker Jules Lauwerijssen van Bakkerij Royal in 's Hertogenbosch heeft iets nieuws bedacht. Het Bossche Bol-ijsje is een Bossche Bol gevuld met softijs op een hoorntje. "De eerste reacties op straat zijn positief en net als bij de echte bol zit de inhoud over het hele gezicht", vertelt Jules aan Omroep Brabant.

Nu online: nieuwe editie digitaal Vakblad IJs

Nu online: nieuwe editie digitaal Vakblad IJs

De ijsbranche zit in de lift. Bij Vakblad IJs zien we al deze ontwikkelingen en daar dragen we graag aan bij. Daarom verschijnen er dit jaar tussen de papieren edities van het vakblad door extra online edities. Om u als ijsbereider van nog meer informatie en inspiratie te voorzien. De tweede digitale Vakblad IJs staat nu klaar.