Ondernemen

Uit dit dossier
Vijf marketingtips voor bakkerijondernemers

Vijf marketingtips voor bakkerijondernemers

In tijden van de steeds sterker wordende concurrentie en de actuele stroomcrisis, is het belangrijk extra aandacht op de marketing van je zaak te richten. Zo trek je nieuwe klanten aan, en zullen bestaande klanten je trouw blijven opzoeken. Het aanpakken en opfrissen van je marketingpraktijken hoeft geen bakken met geld te kosten. Ook met eenvoudige...

526 werkgevers in de voedingsindustrie moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen

526 werkgevers in de voedingsindustrie moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen

Werkgevers in de voedingsindustrie, die in de vier aanvraagperiodes tussen oktober 2020 en september 2021 gebruikmaakten van de NOW-regeling (NOW 3.1, 3.2, 3.3 en 4), hebben nog een kleine maand om daarvoor de definitieve berekening aan te vragen. Op dit moment moeten 526 werkgevers in de voedingsindustrie nog een of meer aanvragen indienen. Met een...

Stichting Bakkracht evalueert pilot Bedrijfsontwikkelplan

Stichting Bakkracht evalueert pilot Bedrijfsontwikkelplan

We kunnen meer leren van elkaar. Dat is een belangrijke uitkomst van de pilot Bedrijfsontwikkelplan, die afgelopen jaar door de stichting Bakkracht is aangeboden aan veertien ambachtelijke en industriële bakkerijen. “Er blijkt veel kennis op de werkvloer aanwezig, vaak zonder dat collega’s dat van elkaar weten.”

Bakkerijtrends 2023: Consument wordt duurzamer en bewuster

Bakkerijtrends 2023: Consument wordt duurzamer en bewuster

De bakkerijsector staat in 2023 voor belangrijke uitdagingen. Naast beleving en gezondheid speelt ook duurzaamheid een grote rol in het nieuwe jaar. Steeds vaker zijn consumenten zich bewust van het effect dat onze voeding heeft op het milieu, maar dankzij huidige ontwikkelingen letten ze ook meer op hun uitgaven. Daarom zette Sonneveld verschillende...

Fight, flight or freeze

Fight, flight or freeze

Waar te beginnen? Deze gedachte overheerst bij het schrijven van deze column, maar waarschijnlijk ook bij jou of jouw onderneming. Of je nou in zwaar weer zit of in de verte de donkere wolken op je af ziet komen, we moeten ons schrap zetten voor wat komen gaat. Onze natuurlijke reactie in een overlevingssituatie is vechten of vluchten. Zet je alles...