Beko Advies

Uit dit dossier
Geloof, hoop & liefde, maar liefde is de belangrijkste

Geloof, hoop & liefde, maar liefde is de belangrijkste

Dit kwam in me op toen ik nadacht over de vraag te schrijven over ambacht en industrie. Waar hebben ze elkaar nodig, waar versterken ze elkaar? Pfff dacht ik, die relatie kende eerder haat dan liefde. Maar tijden veranderen.

Bent u voor uw klant van toegevoegde waarde?

Bent u voor uw klant van toegevoegde waarde?

Sinds juni 2019 werk ik in de bakkersbranche. Eerder was ik als adviseur al actief voor groentespeciaalzaken, het mkb en de horeca. Het geeft mij namelijk energie om (vers)ondernemers te laten excelleren en door mijn begeleiding hierin van toegevoegde waarde te zijn.

Trends in bakkerijmachines

Trends in bakkerijmachines

“Tijden veranderen” en “Het gaat allemaal zo snel”. Je hoort het in de maatschappij steeds vaker. Dat geldt uiteraard ook voor de bakkerijbranche. Misschien maar goed ook, want als ondernemer wil je steeds de uitdaging aangaan. Stilstaan betekent immers achteruitgang!

Chocolade, een groeimarkt!

Chocolade, een groeimarkt!

Over heel de wereld wordt chocolade gegeten. Maar Europa spant de kroon met ongeveer de helft van de totale wereldomzet. Zwitserland staat op nummer 1 met ongeveer 11,5 kg consumptie aan chocolade per persoon per jaar. In Duitsland en Engeland eet men ruim 9 kg per persoon. In Nederland staan we op de 13e plek met bijna 5 kg per persoon. En de groei...

Kiest u voor een optimaal assortiment?

Kiest u voor een optimaal assortiment?

De meeste bakker-ondernemers hebben een breed assortiment. Veelal te breed, zowel in brood als banket. Waarschijnlijk kunt u door het maken van de juiste keuzes, met een uitgebalanceerd assortiment, een hogere brutowinst behalen. Maar hoe maakt u de juiste keuzes?