Marketing

Uit dit dossier
Sociale media:  alles onder controle?

Sociale media: alles onder controle?

Uw medewerker onderhoudt al jaren uw website, webshop en Facebookpagina. Maar wat als hij ziek wordt of een andere baan vindt? Sociale en online­media zijn voor veel bakkerijen inmiddels onmisbare communicatie- en verkoopkanalen. Ga daarom eens na of u het aan ‘de achterkant’ allemaal goed geregeld hebt: op technisch, organisatorisch en juridisch vlak....

Zet klanten in het zonnetje tijdens Happy Saturday

Zet klanten in het zonnetje tijdens Happy Saturday

Maandag 18 januari is het Blue Monday. De meest deprimerende dag van het jaar. Ambachtelijke bakkers, banketbakkers en chocolatiers van Nederland zetten hier Happy Saturday tegenover. Zaterdag 23 januari zetten zij hun klanten extra in het zonnetje.

Meer omzet dankzij visual merchandising

Meer omzet dankzij visual merchandising

Hoe verleid je klanten om bepaalde producten te kopen? Heeft het zin om aandacht te besteden aan je productpresentatie? Deze vragen zijn gesneden koek voor Peter de Bie van Studio NRG Blue in Amsterdam. Hij ondersteunt en adviseert zijn klanten bij visual merchandising. Dat werpt zijn vruchten af: klanten behalen een omzetgroei van 30 procent.

Hoe maak je een goede nieuwsbrief?

Hoe maak je een goede nieuwsbrief?

Een nieuwsbrief is een goed marketingmiddel. Je treedt direct in contact met je klant en bereikt er meer mensen mee dan met je social media-berichten. Maar hoe maak je een nieuwsbrief die gelezen wordt?

Verwen het oog!

Verwen het oog!

De bakker met zijn smoezelige schort die met één hand een laatste toef slagroom op een feestelijke verjaardagstaart spuit en met zijn andere hand zijn telefoon vasthoudt om dit heugelijke moment te delen met zijn volgers: zijn digitale klanten en ambassadeurs. Ik kan het alleen maar aanmoedigen, ook al zie ik ook die vaatdoek op de werkbank liggen en...