Marketing

Uit dit dossier
De kracht van de versspeciaalzaak in tv-spot

De kracht van de versspeciaalzaak in tv-spot

Zeven versbranche-organisaties brengen gezamenlijk een nieuwe tv-spot met de boodschap 'Vers en met liefde'. De spot toont de kracht van de versspecialist in de buurt. 'Koop lokaal' is – zeker in deze tijd – voor de ondernemers van groot belang.

Let op met gebruik van muziek, tekst of beeld van een ander - Dat kost geld!

Let op met gebruik van muziek, tekst of beeld van een ander - Dat kost geld!

In de bakkerij staat ’s nachts een lekker muziekje op, overdag zorgt een playlist voor een prettige sfeer in uw zaak. U geeft uw klanten een kopietje mee van een lunchrecept van een bekende kok, dat ze met uw eigen desembrood kunnen maken. En voor een verjaardagstaart met een foto van K3 draait u uw hand niet om.

Coronacrisis? Zo boost jij straks je omzet!

Coronacrisis? Zo boost jij straks je omzet!

Je had als ondernemer zulke mooie plannen voor 2020. Tot het coronavirus op visite kwam en roet in het eten gooide. Waarschijnlijk zit je nu noodgedwongen thuis en ben je druk bezig de schade zoveel mogelijk te beperken. Een lastige tijd, maar ook een tijd waarin ineens ruimte is voor zaken die normaal gesproken blijven liggen. Bijvoorbeeld het verbeteren...

Tien tips voor effectieve reclame

Tien tips voor effectieve reclame

Fiorienne Westenberg helpt met haar bureau Manytastes lokale ondernemers, zoals bakkers, slagers en visspecialisten met hun marketing- en communicatieplan. Op Bakkersvak 2020 gaf zij een presentatie in het praktijklokaal. Daar gaf ze tien tips voor effectieve reclame.

Nieuw beeldmerk voor de ambachtelijke bakker

Nieuw beeldmerk voor de ambachtelijke bakker

De Nederlandse Brood- en Banketbakkersondernemersvereniging (NBOV) introduceert het beeldmerk Dé Ambachtelijke Bakker. NBOV-leden kunnen met dit beeldmerk aan de consument duidelijk maken dat ze de ambachtelijke bakker of banketbakker zijn.