Wereldtrends

Uit dit dossier
Focus op gezondheid

Focus op gezondheid

Uit marktonderzoek blijkt dat de toevoeging van positieve gezondheidsaspecten aan brood een goede manier is om aansluiting te vinden bij de consument, vooral bij de jongere doelgroep. Ook het aanbieden van voedzame en gezonde snacks die gemakkelijk zijn mee te nemen, trekken een jonger publiek naar de bakkerij. In dit katern deelt AB Mauri interne onderzoeksresultaten...

Gevestigde trends

Gevestigde trends

Terug naar tradities! De vraag naar gefermenteerde producten of producten gemaakt van zuurdesem blijft stijgen. De consument verwacht wel dat er een moderne draai aan wordt gegeven. Consumenten zijn dol op een goed verhaal achter een product. Er is grote belangstelling voor de herkomst van ingrediënten en voor het productieproces. Ook hoort men graag...

Let's go!

Let's go!

Op het gebied van snacks en ‘on-the-go’ consumptie kan de bakkerij momenteel aansluiting vinden bij een jongere generatie klanten. Deze consument zoekt snelle en smakelijke voeding, die bij voorkeur gemakkelijk kan worden meegenomen voor onderweg. Snackification Consumenten zijn in toenemende mate op zoek naar tussendoortjes die ze snel en gemakkelijk...

Brood en broodproducten

Brood en broodproducten

Om aan te sluiten bij een jongere doelgroep brengen bakkerijen wereldwijd verrassende producten op de markt. Soms geven opvallende ingrediënten zoals gin & tonic de consument een knipoog. Ook de focus op ingrediënten met een gezond imago, zoals oude granen of groente, trekt een jonger publiek naar de bakkerij en bindt hen als nieuwe generatie klanten....

Zoete markt

Zoete markt

In 2017 stond (gebruiks)gemak centraal in de wereld van cake en koek. Slimme oplossingen die het thuisbakkers nog gemakkelijker maken, sloegen wereldwijd aan. Producten om gemakkelijk mee te nemen blijven daarnaast populair. Hier ligt de focus bovendien op verpakkingen per stuk. Eten met je ogen De bakkerij is van oudsher een sector die sterk op je...