Nieuwe website Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij

Website Stichting Bedrijfsopvolging bakkerij

Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij lanceerde 1 juli de nieuwe website www.ikwileenbakkerij.nl. Samen met de Facebookpagina is dit onderdeel van de wervingscampagne voor nieuwe bakkerij-ondernemers.

De bakkerssector verwacht dat het aantal ondernemers dat zijn of haar bakkerij wil verkopen de komende jaren gaat toenemen. Daarom start de sector met een wervingscampagne met het doel om elk jaar vijftig overnames in de ambachtelijke bakkerij tot stand te brengen. Hiervoor hebben twaalf branchepartijen de Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij opgericht. Deze Stichting richt zich op de groep (mogelijke) opvolgers voor bakkerijbedrijven. Deze opvolgers kunnen overal vandaan komen. Bijvoorbeeld huidige familie of medewerkers maar ook zij-instromers en studenten van MBO en HBO.

Met de nieuwe website biedt Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij ondersteuning aan potentiële overnamekandidaten. op de website staat informatie om een bedrijf te starten en enthousiaste verhalen van ondernemers. Ook zijn er handige links te vinden, die je als koper wegwijs maken in de wereld van de ambachtelijke bakkerij en het ondernemerschap, en is er een overzicht van te koop staande bedrijven in de branche.

De ambitie van de Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij is "uitdagend, ambitieus en absoluut noodzakelijk voor de gehele sector (ambacht en industrie)". Branchepartijen die graag willen aanhaken en dit initiatief willen ondersteunen, kunnen contact opnemen met de stichting. 

De twaalf participerende brancheorganisaties van de Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij zijn: Ambachtsbakker, Bakeplus, Beko Coöperatie, Foodresult, Krediet unie bakkerijen, NBA, NBOV, Nebafa, Patisserie College, Stichting Echte Bakkersgilde, TenBa, en Top Bakkers

Lees ook:

Drie vragen over bedrijfsopvolging (24 april 2019)

Oprichting Stichting Bedrijfsopvolging (6 december 2018)

Lees ook
Helft ambachtelijke bedrijven informeert klant onvoldoende over allergenen

Helft ambachtelijke bedrijven informeert klant onvoldoende over allergenen

Veel retail, ambachtelijke en horecabedrijven informeren klanten niet goed over de allergenen in voedsel. Dat concludeert de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit op basis van de inspecties van ruim 5.000 bedrijven in 2021.

10 dingen die een bakker van de Efteling kan leren

10 dingen die een bakker van de Efteling kan leren

“Bewandel het creatieve pad.” Zelfbenoemd inspiratiemanager van de Efteling Frans Goenee hield op verzoek van Bakeplus twee dagen lang een zaal vol bakkers een spiegel voor. Het ging over de Efteling, maar Frans’ tips zijn zeker ook van toepassing op de bakkerij (en het dagelijks leven!).

30 jaar EverBake en een nieuwe locatie

30 jaar EverBake en een nieuwe locatie

EverBake Group hield drie dagen lang open huis en Inspiratie Dagen. Hiermee vierde het bedrijf het 30-jarige bestaan. Ook was het gelijk een mooie gelegenheid voor Peter Eversdijk en zijn zonen Thom en Nick om het nieuwe pand in Breda te laten zien. Hier zal in de toekomst een proefbakkerij komen waar EverBake (potentiële) klanten kan ontvangen.