Nieuwe website Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij

Website Stichting Bedrijfsopvolging bakkerij

Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij lanceerde 1 juli de nieuwe website www.ikwileenbakkerij.nl. Samen met de Facebookpagina is dit onderdeel van de wervingscampagne voor nieuwe bakkerij-ondernemers.

De bakkerssector verwacht dat het aantal ondernemers dat zijn of haar bakkerij wil verkopen de komende jaren gaat toenemen. Daarom start de sector met een wervingscampagne met het doel om elk jaar vijftig overnames in de ambachtelijke bakkerij tot stand te brengen. Hiervoor hebben twaalf branchepartijen de Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij opgericht. Deze Stichting richt zich op de groep (mogelijke) opvolgers voor bakkerijbedrijven. Deze opvolgers kunnen overal vandaan komen. Bijvoorbeeld huidige familie of medewerkers maar ook zij-instromers en studenten van MBO en HBO.

Met de nieuwe website biedt Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij ondersteuning aan potentiële overnamekandidaten. op de website staat informatie om een bedrijf te starten en enthousiaste verhalen van ondernemers. Ook zijn er handige links te vinden, die je als koper wegwijs maken in de wereld van de ambachtelijke bakkerij en het ondernemerschap, en is er een overzicht van te koop staande bedrijven in de branche.

De ambitie van de Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij is "uitdagend, ambitieus en absoluut noodzakelijk voor de gehele sector (ambacht en industrie)". Branchepartijen die graag willen aanhaken en dit initiatief willen ondersteunen, kunnen contact opnemen met de stichting. 

De twaalf participerende brancheorganisaties van de Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij zijn: Ambachtsbakker, Bakeplus, Beko Coöperatie, Foodresult, Krediet unie bakkerijen, NBA, NBOV, Nebafa, Patisserie College, Stichting Echte Bakkersgilde, TenBa, en Top Bakkers

Lees ook:

Drie vragen over bedrijfsopvolging (24 april 2019)

Oprichting Stichting Bedrijfsopvolging (6 december 2018)

Lees ook
Bakkers in de media - week 32

Bakkers in de media - week 32

Bakken voor de buurt, de oudste bakkerij van Nederland en niet meer 's nachts bakken. Wat lazen we deze week over de branche? Een greep uit de media.

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart is in de categorie Eten en Drinken genomineerd voor Retailer of the Year. In deze categorie neemt de bakkersformule het op tegen Keurslager, Gall & Gall, Mitra Drankenspeciaalzaken en Xenos.

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

In september start het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) met de campagne ‘Brood, goed verhaal’. Deze campagne is te zien via televisie, social media, online video en print.