Vernieuwingen bij Bedrijfsopvolging Bakkerij

bakkerondernemer_Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij

Foto:Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij 

Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij heeft in het eerste kwartaal van 2021 een aantal vernieuwingen doorgevoerd. Er is een nieuw logo en de website ikwileenbakkerij.nl met als belangrijkste onderdeel de interessetest is vernieuwd. Het doel van de organisatie is om meer geïnteresseerden in beeld krijgen die op korte of lange termijn een bakkerij gaan overnemen.

Iedereen die de vernieuwde test invult, wordt voor een langere periode op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen rondom bedrijfsopvolging. “Afhankelijk van de uitslag krijgen de geïnteresseerden specifieke informatie toegezonden die voor hem of haar interessant is. Op deze manier houden we iedereen aangesloten en krijgen we vast een goed beeld waar de potentiële ondernemers zitten”, aldus projectcoördinator Martijn Verkerk die sinds begin dit jaar hierbij betrokken is. “Niet iedereen zal direct een bedrijf willen of kunnen overnemen. Bij kandidaten waar dit wel mogelijk is, gaan we kijken of er een match te vinden is bij een bedrijf dat te koop staat. Dit doen we uiteraard met alle betrokken partners”, vult voorzitter Geert Caniels aan.

Online campagne

Na het vernieuwen van de website en interessetest wordt deze de komende periode steeds vaker online gepromoot. Naast de bestaande Facebook-pagina is er ook een Instagram- en LinkedIn-pagina opgezet om een nog groter bereik te creëren bij uiteenlopende doelgroepen. Zodra het weer mogelijk is, zal er naast de online campagne ook offline de nodige aandacht komen voor bedrijfsopvolging.

Branche-initiatief

Bedrijfsopvolging Bakkerij is opgericht in december 2018. Deze stichting heeft als doel het stimuleren van bedrijfsopvolging in de bakkerijbranche en het realiseren van een toename van overdrachten van ambachtelijke bakkersbedrijven. Het initiatief is breed gedragen door diverse branchepartijen.

Dossiers
Lees ook
Bakker Piet houdt vast aan transparantie

Bakker Piet houdt vast aan transparantie

Een gloednieuwe bakkerij met lunchroom en vergaderfaciliteiten. Ronny en Esther van der Horst van Bakker Piet verhuisden van een kleine bakkerij in het dorp naar een nieuwe plek aan de rand van Elspeet. Bij de nieuwbouw gold als stelregel dat alles transparant moest zijn.

‘Wij streven geen reproduceerbare perfectie na’

‘Wij streven geen reproduceerbare perfectie na’

Granen zijn leidinggevend voor het proces van deeg en brood maken bij bakkerij & keuken De Veldkeuken in Bunnik. Eigenaar en bakker René van der Veer werkt grotendeels met Nederlandse granen die hij deels zelf maalt. Recepturen zijn toegespitst op die graansoorten en blijft hij aanpassen.

Bakkers in de media - week 24

Bakkers in de media - week 24

Frank Janssen over stijgende prijzen, een In Memoriam voor bakker Tijmen Hoogendoorn en Afslag Worstenbrood. Wat lazen we deze week over de bakkersbranche in andere media?