Vernieuwingen bij Bedrijfsopvolging Bakkerij

19 april 2021 Redactie Bakkers in bedrijf
Foto:Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij 

Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij heeft in het eerste kwartaal van 2021 een aantal vernieuwingen doorgevoerd. Er is een nieuw logo en de website ikwileenbakkerij.nl met als belangrijkste onderdeel de interessetest is vernieuwd. Het doel van de organisatie is om meer geïnteresseerden in beeld krijgen die op korte of lange termijn een bakkerij gaan overnemen.

Iedereen die de vernieuwde test invult, wordt voor een langere periode op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen rondom bedrijfsopvolging. “Afhankelijk van de uitslag krijgen de geïnteresseerden specifieke informatie toegezonden die voor hem of haar interessant is. Op deze manier houden we iedereen aangesloten en krijgen we vast een goed beeld waar de potentiële ondernemers zitten”, aldus projectcoördinator Martijn Verkerk die sinds begin dit jaar hierbij betrokken is. “Niet iedereen zal direct een bedrijf willen of kunnen overnemen. Bij kandidaten waar dit wel mogelijk is, gaan we kijken of er een match te vinden is bij een bedrijf dat te koop staat. Dit doen we uiteraard met alle betrokken partners”, vult voorzitter Geert Caniels aan.

Online campagne

Na het vernieuwen van de website en interessetest wordt deze de komende periode steeds vaker online gepromoot. Naast de bestaande Facebook-pagina is er ook een Instagram- en LinkedIn-pagina opgezet om een nog groter bereik te creëren bij uiteenlopende doelgroepen. Zodra het weer mogelijk is, zal er naast de online campagne ook offline de nodige aandacht komen voor bedrijfsopvolging.

Branche-initiatief

Bedrijfsopvolging Bakkerij is opgericht in december 2018. Deze stichting heeft als doel het stimuleren van bedrijfsopvolging in de bakkerijbranche en het realiseren van een toename van overdrachten van ambachtelijke bakkersbedrijven. Het initiatief is breed gedragen door diverse branchepartijen.

Altijd op de hoogte blijven?