Vernieuwingen bij Bedrijfsopvolging Bakkerij

bakkerondernemer_Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij

Foto:Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij 

Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij heeft in het eerste kwartaal van 2021 een aantal vernieuwingen doorgevoerd. Er is een nieuw logo en de website ikwileenbakkerij.nl met als belangrijkste onderdeel de interessetest is vernieuwd. Het doel van de organisatie is om meer geïnteresseerden in beeld krijgen die op korte of lange termijn een bakkerij gaan overnemen.

Iedereen die de vernieuwde test invult, wordt voor een langere periode op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen rondom bedrijfsopvolging. “Afhankelijk van de uitslag krijgen de geïnteresseerden specifieke informatie toegezonden die voor hem of haar interessant is. Op deze manier houden we iedereen aangesloten en krijgen we vast een goed beeld waar de potentiële ondernemers zitten”, aldus projectcoördinator Martijn Verkerk die sinds begin dit jaar hierbij betrokken is. “Niet iedereen zal direct een bedrijf willen of kunnen overnemen. Bij kandidaten waar dit wel mogelijk is, gaan we kijken of er een match te vinden is bij een bedrijf dat te koop staat. Dit doen we uiteraard met alle betrokken partners”, vult voorzitter Geert Caniels aan.

Online campagne

Na het vernieuwen van de website en interessetest wordt deze de komende periode steeds vaker online gepromoot. Naast de bestaande Facebook-pagina is er ook een Instagram- en LinkedIn-pagina opgezet om een nog groter bereik te creëren bij uiteenlopende doelgroepen. Zodra het weer mogelijk is, zal er naast de online campagne ook offline de nodige aandacht komen voor bedrijfsopvolging.

Branche-initiatief

Bedrijfsopvolging Bakkerij is opgericht in december 2018. Deze stichting heeft als doel het stimuleren van bedrijfsopvolging in de bakkerijbranche en het realiseren van een toename van overdrachten van ambachtelijke bakkersbedrijven. Het initiatief is breed gedragen door diverse branchepartijen.

Dossiers
Lees ook
Blijven klanten komen na corona?

Blijven klanten komen na corona?

Het ambacht heeft in coronatijd meer aanloop gehad, met vooral meer jonge klanten. Binnen de in-homemarkt, ofwel thuisconsumptie, is marktaandeel gewonnen ten opzichte van de supermarkt, volgens recente broodcijfers. Blijven die klanten naar de ambachtelijke bakker komen, als zij straks weer volle agenda’s hebben?

‘Als baas moet je weten waar het over gaat’

‘Als baas moet je weten waar het over gaat’

Lucas Gambardella (22) kreeg het bakkersvak met de paplepel ingegoten; zijn moeder Meike Schaling runt in Amsterdam de Franse patisserie Petit Gateau. Lucas volgde zelf ook een bakkersopleiding en werkt nu bij zijn moeder in de zaak. Ondertussen studeert hij door om zijn eigen droom waar te maken: een patisserie in New York.

Energie

Energie

Het thema van dit nummer is ‘ovens en energie’. En waar dat eerste een helder en duidelijk woord is voor belangrijke machines in uw bakkerij, kent het tweede woord verschillende betekenissen. Daarom gaat deze editie van Bakkers in bedrijf deels over slimme keuzes op het gebied van energie(besparing).