Bakeplus en partners maken winnaars Sinterklaascampagne bekend

6 december 2019
Foto: Bakkerij Ad Spapens  uit Gilze (foto: Bakeplus)

Bakeplus en partners lanceerden dit jaar de vernieuwde Sinterklaascampagne, een sfeerpakket voor bakkerswinkels. Zonder dat de deelnemende bakkers het wisten, is er gekeken hoe zij het pakket inzetten. Er kwamen drie winnaars uit naar voren die op 5 december in het zonnetje werden gezet.

Het sfeerpakket van de Sinterklaascampagne bestond uit een Sinterklaaspop van 1m20 hoog en veertien vrolijke, neutraal getinte Pietjes, die de bakkers konden gebruiken om hun winkels op onderscheidende wijze in de sfeer van 5 december te brengen. Daarnaast mochten de deelnemende bakkers zich ‘Hofleverancier van de Sint’ noemen. Bij het pakket zat een duidelijke  handleiding. Met de Pietjes konden de bakkers de attentiewaarde van een nabijgelegen Sinterklaas lekkernij verhogen.

Met het sfeerpakket kreeg de bakker middelen aangereikt om impulsaankopen te stimuleren en zich te onderscheiden van de retail. Het was een geheel nieuwe invulling van de jaarlijkse Sinterklaascampagne van partners Bakeplus, Dobla, Koekjesbakkerij Veldt, Debic, CSM-Bakery Solutions en Dossche Mills Meneba.

Winnende bakkers

Bakker Lakerveld_foto Bakeplus

Bakkerij Lakerveld uit IJsselstein (foto: Bakeplus)

Zonder dat deelnemende bakkers daar van op de hoogte waren, zijn hun winkels geobserveerd. Via de buitendiensten van partners en de leden van de werkgroep zijn ervaringen over hoe er met het sfeerpakket is omgegaan uitgewisseld. Hier zijn drie winnaars uit gekomen.

Echte Bakker van Ballegooijen uit Veen en Ad Spapens uit Gilze wonnen een goederenpakket ter waarde van € 650,- gewonnen. Daarnaast won bakkerij Lakerveld uit IJsselstein een dagdeel winkelondersteuning van Inge Brenninkmeier van bedrijf ‘het puntje op de i’. Een extra prijs voor de meest opvallende social media inzet tijdens deze actieperiode ging naar Bakker Albert in Zeist. Hij wist op dynamische wijze zijn rol in het Sinterklaas journaal met zijn pepernotenbrood benutten. Daarbij speelden de elementen uit het sfeerpakket een kleurrijke rol.

Met deze extra activiteit onderstreept de werkgroep het belang van de juiste sfeer in de bakkerswinkel met de focus op creëren van extra omzet in deze feestelijke periode en het belang van onderscheiden ten opzichte van het grootwinkelbedrijf.

Altijd op de hoogte blijven?