Sinterklaascampagne helpt de ambachtelijke bakker

Sintcampagne Bakeplus

Ondanks het mooie weer van de afgelopen dagen zullen veel bakkers al bezig zijn met de donkere dagen van december. Met de feestdagen, maar natuurlijk ook met het Sinterklaasfeest. De kans voor de ambachtelijke bakker om zich te profileren met producten als (gevulde) speculaas, marsepein en chocoladeletters. Om de bakkers daarbij te helpen introduceren Bakeplus en partners een sfeerpakket voor in de winkel.

“Vijftien jaar geleden zijn we gestart met onze Sinterklaasactiviteiten om de periode rondom 5 december meer onder de aandacht te brengen van de consument”, vertelt de werkgroep achter de campagne. “Veel ogen zijn vanaf het najaar gericht op de kerstdagen, maar juist ook rondom Sinterklaas heeft de ambachtelijke bakker zoveel prachtige producten in het assortiment. Daarop vestigen wij heel graag de aandacht. Wij willen bakkers ondersteunen om consumenten de optimale Sinterklaasbeleving te bieden, ambachtelijke bakkersproducten te promoten en de verkoop daarvan te stimuleren.”

In het sfeerpakket zitten een Sinterklaaspop van 1,20 meter hoog en een veertiental vrolijke - neutraal getinte - Pietjes. Ook zit er een handleiding bij. “Het is niet de bedoeling deze Pietjes zomaar lukraak in de winkel te plaatsen. De Pietjes zijn 35 tot 45 centimeter hoog en vallen met hun fleurige pakjes goed op. Ze hebben verschillende houdingen, dus je kunt ze in een etalage zetten of aan het plafond hangen. Wij adviseren: doe dat slim. Met een Pietje verhoog je namelijk de attentiewaarde van een nabijgelegen product enorm. Met het sfeerpakket reiken wij de bakker middelen aan om impulsaankopen te stimuleren.”

Onderdeel van de campagne is niet alleen het sfeerpakket, maar ook het te voeren predicaat ‘Uw bakker, Hofleverancier van de Sint’. “Voor bakkers is Sinterklaas het uitgelezen moment om de vitrine te vullen met (gevulde) speculaas, boterletters, marsepein en chocolade. Wat is mooier dan je als bakker te profileren als hofleverancier van de goedheiligman voor al dat lekkers?”, aldus de werkgroep.

De partners van de Sinterklaascampagne zijn: Bakeplus, Dobla, Koekjesbakkerij Veldt, FrieslandCampina, CSM-Bakery Solutions en Dossche Mills Meneba. Ga voor meer informatie naar de website van Bakeplus.

 

 

 

Dossiers
Lees ook
De kracht van beeld - ‘Gebruik geen tl-licht’

De kracht van beeld - ‘Gebruik geen tl-licht’

Door de populariteit van sociale media is iedere ondernemer één klik verwijderd van zijn doelgroep. Drie versondernemers, een foodblogger en een culinair fotograaf vertellen hoe je met de juiste beelden de aandacht grijpt van de vluchtige consument.

8 jaar Bakery Institute

8 jaar Bakery Institute

860 raampjes, 250 carrièreswitchers die een negenweekse opleiding volgden en inmiddels al bijna 30 bakkerijen van oud-studenten. Bakery Institute bestaat acht jaar en dat mag gevierd worden. Acht keer over verleden, heden en toekomst.

De tijd verstrijken voor een goede staaf

De tijd verstrijken voor een goede staaf

Met de feestdagen voor de deur stijgt de vraag naar banket- en amandelstaven. Ik zou aan een keurmeester willen vragen wat maakt een goede banketstaaf en wat ziet hij niet altijd goed gaan?

Brood bakker Ambachtelijk met een vleugje banket omgeving Lelystad

Brood bakker Ambachtelijk met een vleugje banket omgeving Lelystad

Wat ga je doen?Doordat ze werken met een klein team in de bakkerij zijn ze op zoek naar iemand die zowel uit de voeten kan in de broodbakkerij als in de banketbakkerij....

Broodbakker / productiemedewerker omgeving Utrecht

Broodbakker / productiemedewerker omgeving Utrecht

In deze fulltime functie (38 werkuren) zal je werken in wisselende diensten. De werktijden zijn overdag van 10:00 – 18:00 uur en in de nachtdienst start je...

Meewerkend voorman inpak 2 ploegen te Nijverdal

Meewerkend voorman inpak 2 ploegen te Nijverdal

In deze fulltime aansturende functie zal je zorg dragen voor het inpakproces binnen de bakkerij. Samen met de dagelijkse leiding zorg je voor het juist instrueren...