Vervolg landelijke campagne ambachtelijke bakkers

39102 Abri ambachtelijke bakker

De gezamenlijke imagocampagne ‘Natuurlijk, uw ambachtelijke bakker’ van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij en de NBOV krijgt vanaf 4 september een vervolg. Tot aan de herfstvakantie zijn de spots opnieuw te zien en te beluisteren op radio, tv en online.

Campagne ambachtelijke bakker

De spots zijn tot 14 oktober, de start van de herfstvakantie, te beluisteren op radio-zender 100%NL en te zien op de publieke televisiezenders NPO 1, 2 en 3. Via NPO Gemist zijn de spots vanaf 10 september te zien. Op www.uwambachtelijkebakker.nl staat het uitzendschema. Ook worden de campagneposters weer geplaatst op stations, in bushokjes en op andere centrale en drukbezochte plaatsen.

De Stichting Ambachtelijke Bakkerij en de NBOV zetten de campagne op. Het doel is om de sfeer, het vakmanschap en de beleving van de ambachtelijke bakker over te brengen op alle consumenten. Zo moeten consumenten ervan overtuigd raken dat ze brood en banket kopen bij de ambachtelijke (banket)bakker.

Vlogs Leontien van Moorsel

In de afgelopen zomerperiode maakte ambassadeur Leontien van Moorsel vlogs voor de Facebookpagina ‘uw ambachtelijke bakker’. In deze videoboodschappen ging zij bij patissier Hidde de Brabander op zoek naar de verhalen achter onder andere tompouces, nougat en macarons. Ook bezocht zij meesterboulanger en -patissier Robèrt van Beckhoven. Zijn verhalen zijn vanaf 8 september via de campagnepagina op Facebook te volgen.

Bereik

Tussen half april en eind mei was het eerste deel van de campagne te zien en te horen op radio en tv. Maar liefst 1,8 miljoen consumenten bekeken de tv-spots via de publieke zenders. Circa 2 miljoen luisteraars hoorden de radiospot via radiozender 100%NL. Online is de spot via NPO Gemist en diverse nieuwssites ook nog eens zo’n half miljoen keer bekeken. Op zo’n 850 plaatsen in het land heeft de campagneposter gehangen, zoals in winkelcentra en op treinstations. Naar schatting hebben ongeveer 4,5 miljoen unieke passanten deze posters gezien.

Daarnaast heeft de campagnewebsite www.uwambachtelijkebakker.nl in de afgelopen maanden bijna 6.500 unieke bezoekers gehad. Het aantal volgers op de Facebookpagina is inmiddels gegroeid tot bijna 2.600. Ook de Facebook-‘stunts’ waarbij consumenten tompouces, een picknickmand of andere bakkerijproducten konden winnen, waren succesvol. Maar liefst 2.000 consumenten hebben hieraan deelgenomen.

Lees ook
Voorkomen is beter

Voorkomen is beter

Een interessante vraag die je jezelf als ondernemer af en toe moet stellen: waarom koopt iemand niet bij mij? Vertaald naar de NBOV luidt die: waarom wordt iemand geen lid van de NBOV? De laatste weken heb ik daarom veel contact gehad met ondernemers die de toegevoegde waarde van de NBOV niet zien. Sommigen zijn nooit lid geweest; anderen hebben recent...

NBOV start 1,5-meter-herfstactie

NBOV start 1,5-meter-herfstactie

Een van de belangrijkste basismaatregelen in de strijd tegen het coronavirus is de 1,5 meter afstand. Ook bakkers moeten ervoor zorgen dat ze deze regel handhaven in hun onderneming. NBOV wil haar leden hierbij helpen en start de 1,5-meter-herfstactie.

Cadeaupakketten: wat mag, en wat moet?

Cadeaupakketten: wat mag, en wat moet?

Sinterklaas en de kerstperiode zijn natuurlijk bij uitstek momenten om een of meer cadeaupakketten in uw assortiment op te nemen. Ook voor deze pakketten gelden regels, bijvoorbeeld voor etikettering, allergenenvermelding en naamgeving van producten. En mag u een fles wijn aan uw pakket toevoegen? De NBOV zet het voor u op een rijtje.

Allround broodbakker omgeving Doorn

Allround broodbakker omgeving Doorn

Wat ga je doen?Ben jij een bakker/ ovenist? Dan is deze vacature zeker weten iets voor jou! Door een verschuiving in het personeelsbestand komt er binnen het bestaande...

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Wat ga je doen?Wil jij werken in een bakkerij waarbij jouw (nieuwe) ideeën welkom zijn en waarbij je kan meedenken over nieuwe producten? Wij zoeken voor een...

Broodbakker in Den Haag

Broodbakker in Den Haag

Wat ga je doen? Ter uitbreiding van het huidige team komt er een functie van allround broodbakker bij. Deze is voor de lange termijn en voor 38 uur per week. In...