Vervolg landelijke campagne ambachtelijke bakkers

4 september 2017

De gezamenlijke imagocampagne ‘Natuurlijk, uw ambachtelijke bakker’ van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij en de NBOV krijgt vanaf 4 september een vervolg. Tot aan de herfstvakantie zijn de spots opnieuw te zien en te beluisteren op radio, tv en online.

Campagne ambachtelijke bakker

De spots zijn tot 14 oktober, de start van de herfstvakantie, te beluisteren op radio-zender 100%NL en te zien op de publieke televisiezenders NPO 1, 2 en 3. Via NPO Gemist zijn de spots vanaf 10 september te zien. Op www.uwambachtelijkebakker.nl staat het uitzendschema. Ook worden de campagneposters weer geplaatst op stations, in bushokjes en op andere centrale en drukbezochte plaatsen.

De Stichting Ambachtelijke Bakkerij en de NBOV zetten de campagne op. Het doel is om de sfeer, het vakmanschap en de beleving van de ambachtelijke bakker over te brengen op alle consumenten. Zo moeten consumenten ervan overtuigd raken dat ze brood en banket kopen bij de ambachtelijke (banket)bakker.

Vlogs Leontien van Moorsel

In de afgelopen zomerperiode maakte ambassadeur Leontien van Moorsel vlogs voor de Facebookpagina ‘uw ambachtelijke bakker’. In deze videoboodschappen ging zij bij patissier Hidde de Brabander op zoek naar de verhalen achter onder andere tompouces, nougat en macarons. Ook bezocht zij meesterboulanger en -patissier Robèrt van Beckhoven. Zijn verhalen zijn vanaf 8 september via de campagnepagina op Facebook te volgen.

Bereik

Tussen half april en eind mei was het eerste deel van de campagne te zien en te horen op radio en tv. Maar liefst 1,8 miljoen consumenten bekeken de tv-spots via de publieke zenders. Circa 2 miljoen luisteraars hoorden de radiospot via radiozender 100%NL. Online is de spot via NPO Gemist en diverse nieuwssites ook nog eens zo’n half miljoen keer bekeken. Op zo’n 850 plaatsen in het land heeft de campagneposter gehangen, zoals in winkelcentra en op treinstations. Naar schatting hebben ongeveer 4,5 miljoen unieke passanten deze posters gezien.

Daarnaast heeft de campagnewebsite www.uwambachtelijkebakker.nl in de afgelopen maanden bijna 6.500 unieke bezoekers gehad. Het aantal volgers op de Facebookpagina is inmiddels gegroeid tot bijna 2.600. Ook de Facebook-‘stunts’ waarbij consumenten tompouces, een picknickmand of andere bakkerijproducten konden winnen, waren succesvol. Maar liefst 2.000 consumenten hebben hieraan deelgenomen.

Altijd op de hoogte blijven?