Ode aan croissant

voor bericht ode aan croissant bew

De imagocampagne voor brood in Nederland en België is inmiddels al even aan de gang. Na de ode aan het oude sneetje en de ode aan brood door BN’ers, is het nu tijd voor de ode aan de croissant.

De croissant wordt in het zonnetje gezet met een video waarin wordt uitgelegd waar de croissant vandaan komt en waarom hij zijn bekende vorm heeft. Een samenvatting van de video: veel mensen denken dat de croissant afkomstig is uit Frankrijk. Dit is echter niet zo. De legende gaat dat de croissant uit Wenen komt. Er wordt gezegd dat Weners het bekende broodje bakten na een overwinning op Turkije. Op de vlag van Turkije staat een halve maan, daarom heeft het broodje deze vorm gekregen. Vandaag de dag staat het broodje vooral voor lekker ontbijt.

Minder brood

We weten allemaal dat er minder brood wordt gegeten dan vroeger. Veel mensen denken namelijk dat ze gezonder zijn en afvallen als ze minder tot geen brood eten. Toch, als je een gemiddelde consument vraagt of hij/zij brood eet, zegt diegene ja. Brood kan nog steeds op veel sympathie rekenen als lekker, veelzijdig, voedzaam, en onderdeel van een rijke eetcultuur.

Europese Unie

De campagne: ‘Brood. Goed verhaal.’, wordt voor een groot deel gefinancierd door de Europese Unie. Het andere deel wordt betaald door Nederlandse en Belgische brancheorganisaties. De campagne heeft een duur van drie jaar en heeft als doel ervoor te zorgen dat het volume van de broodconsumptie stabiliseert.

&feature=youtu.be

Lees ook
Oude ambachten worden steeds populairder

Oude ambachten worden steeds populairder

Het brouwen van bier, het branden van koffie en het bakken van brood. Oude ambachten die, in een nieuw jasje, snel aan populariteit winnen. Waar komt deze ‘revival’ van oude ambachten vandaan?

We want it all…  and we want it now!!

We want it all… and we want it now!!

Deze woorden van de legendarische band Queen uit 1989 zijn actueler dan ooit. Waar Queen destijds de thema’s ‘het hebben van ambities’ en ‘opkomen voor je doelen’ al centraal stelde, past de tekst nu ook bij het consumptiepatroon van de jongere generaties Y en Z, die na 1980 zijn geboren. Zij kunnen en willen diensten en producten 24/7 verkrijgen. En...

Dossche Mills Meneba gaat de bakker nog meer ondersteunen

Dossche Mills Meneba gaat de bakker nog meer ondersteunen

Precies een jaar geleden vertelde Kristof Dossche over de plannen met Dossche Mills Meneba. Het smeden van één bedrijf met drie productielocaties verliep afgelopen jaar naar wens. Inmiddels is de blik weer meer op de toekomst gericht. “Wij zijn ervan overtuigd dat de ambachtelijke bakker zich kan onderscheiden.”

Zelfstandig werkend broodbakker omgeving Rijswijk

Zelfstandig werkend broodbakker omgeving Rijswijk

Wat ga je doen?Ter uitbreiding van het huidige team komt er een functie van allround broodbakker bij. Deze is voor de lange termijn en voor 38 uur per week. In deze...

Vakantiemedewerker voor in het banket gezocht, omgeving Haaksbergen

Vakantiemedewerker voor in het banket gezocht, omgeving Haaksbergen

Wat ga je doen?Wij zijn op zoek naar een banketbakker voor de weken 26 tot ongeveer week 36. Je zal gaan werken op de afdeling nat gebak. Je komt in een moderne...

Medewerker Inpak/ Verdeel/ Vriezer in de Bollenstreek

Medewerker Inpak/ Verdeel/ Vriezer in de Bollenstreek

Wat ga je doen?Voor onze klant in de Bollenstreek (Zuid-Holland) zijn we per direct op zoek naar een medewerker die actief kan zijn op de afdeling inpak, verdeel...