Ode aan croissant

voor bericht ode aan croissant bew

De imagocampagne voor brood in Nederland en België is inmiddels al even aan de gang. Na de ode aan het oude sneetje en de ode aan brood door BN’ers, is het nu tijd voor de ode aan de croissant.

De croissant wordt in het zonnetje gezet met een video waarin wordt uitgelegd waar de croissant vandaan komt en waarom hij zijn bekende vorm heeft. Een samenvatting van de video: veel mensen denken dat de croissant afkomstig is uit Frankrijk. Dit is echter niet zo. De legende gaat dat de croissant uit Wenen komt. Er wordt gezegd dat Weners het bekende broodje bakten na een overwinning op Turkije. Op de vlag van Turkije staat een halve maan, daarom heeft het broodje deze vorm gekregen. Vandaag de dag staat het broodje vooral voor lekker ontbijt.

Minder brood

We weten allemaal dat er minder brood wordt gegeten dan vroeger. Veel mensen denken namelijk dat ze gezonder zijn en afvallen als ze minder tot geen brood eten. Toch, als je een gemiddelde consument vraagt of hij/zij brood eet, zegt diegene ja. Brood kan nog steeds op veel sympathie rekenen als lekker, veelzijdig, voedzaam, en onderdeel van een rijke eetcultuur.

Europese Unie

De campagne: ‘Brood. Goed verhaal.’, wordt voor een groot deel gefinancierd door de Europese Unie. Het andere deel wordt betaald door Nederlandse en Belgische brancheorganisaties. De campagne heeft een duur van drie jaar en heeft als doel ervoor te zorgen dat het volume van de broodconsumptie stabiliseert.

&feature=youtu.be

Lees ook
Kinderboek campagne Brood. Goed Verhaal verschenen

Kinderboek campagne Brood. Goed Verhaal verschenen

In het kader van de EU campagne ‘brood, een goed verhaal’ verschijnt het speciale kinderboek Kolletje en Dirk. Het knotsgekke broodboek. Het boek is nu gratis te downloaden op brood.net en broodengezondheid.be.

Meester Boulangers in gesprek met consumenten

Meester Boulangers in gesprek met consumenten

Het Nederlands Bakkerij Centrum organiseert op 13 januari de tweede inspiratiesessie onder de noemer ‘Blik van de Meester Boulangers op 2030’. Deze sessies worden ingevuld met de Meester Boulangers en zijn onderdeel van de campagne ‘Brood uit Europa, goed verhaal’.

Geen Europese subsidie voor verlenging campagne Brood. Goed verhaal

Geen Europese subsidie voor verlenging campagne Brood. Goed verhaal

Er komt geen Europese subsidie voor een verlenging van de campagne Brood. Goed verhaal. De Europese Commissie keurde de subsidie-aanvraag die het Nederlands Bakkerij Centrum namens zeven branchepartijen uit Nederland en België indiende om de campagne met drie jaar te verlengen niet goed.

Allround broodbakker omgeving Doorn

Allround broodbakker omgeving Doorn

Wat ga je doen?Ben jij een bakker/ ovenist? Dan is deze vacature zeker weten iets voor jou! Door een verschuiving in het personeelsbestand komt er binnen het bestaande...

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Wat ga je doen?Wil jij werken in een bakkerij waarbij jouw (nieuwe) ideeën welkom zijn en waarbij je kan meedenken over nieuwe producten? Wij zoeken voor een...

Broodbakker in Den Haag

Broodbakker in Den Haag

Wat ga je doen? Ter uitbreiding van het huidige team komt er een functie van allround broodbakker bij. Deze is voor de lange termijn en voor 38 uur per week. In...