Ode aan croissant

voor bericht ode aan croissant bew

De imagocampagne voor brood in Nederland en België is inmiddels al even aan de gang. Na de ode aan het oude sneetje en de ode aan brood door BN’ers, is het nu tijd voor de ode aan de croissant.

De croissant wordt in het zonnetje gezet met een video waarin wordt uitgelegd waar de croissant vandaan komt en waarom hij zijn bekende vorm heeft. Een samenvatting van de video: veel mensen denken dat de croissant afkomstig is uit Frankrijk. Dit is echter niet zo. De legende gaat dat de croissant uit Wenen komt. Er wordt gezegd dat Weners het bekende broodje bakten na een overwinning op Turkije. Op de vlag van Turkije staat een halve maan, daarom heeft het broodje deze vorm gekregen. Vandaag de dag staat het broodje vooral voor lekker ontbijt.

Minder brood

We weten allemaal dat er minder brood wordt gegeten dan vroeger. Veel mensen denken namelijk dat ze gezonder zijn en afvallen als ze minder tot geen brood eten. Toch, als je een gemiddelde consument vraagt of hij/zij brood eet, zegt diegene ja. Brood kan nog steeds op veel sympathie rekenen als lekker, veelzijdig, voedzaam, en onderdeel van een rijke eetcultuur.

Europese Unie

De campagne: ‘Brood. Goed verhaal.’, wordt voor een groot deel gefinancierd door de Europese Unie. Het andere deel wordt betaald door Nederlandse en Belgische brancheorganisaties. De campagne heeft een duur van drie jaar en heeft als doel ervoor te zorgen dat het volume van de broodconsumptie stabiliseert.

&feature=youtu.be

Lees ook
We want it all…  and we want it now!!

We want it all… and we want it now!!

Deze woorden van de legendarische band Queen uit 1989 zijn actueler dan ooit. Waar Queen destijds de thema’s ‘het hebben van ambities’ en ‘opkomen voor je doelen’ al centraal stelde, past de tekst nu ook bij het consumptiepatroon van de jongere generaties Y en Z, die na 1980 zijn geboren. Zij kunnen en willen diensten en producten 24/7 verkrijgen. En...

Dossche Mills Meneba gaat de bakker nog meer ondersteunen

Dossche Mills Meneba gaat de bakker nog meer ondersteunen

Precies een jaar geleden vertelde Kristof Dossche over de plannen met Dossche Mills Meneba. Het smeden van één bedrijf met drie productielocaties verliep afgelopen jaar naar wens. Inmiddels is de blik weer meer op de toekomst gericht. “Wij zijn ervan overtuigd dat de ambachtelijke bakker zich kan onderscheiden.”

Bakker van Helden verandert mee met de klant

Bakker van Helden verandert mee met de klant

Peters ouders Maarten en Elly van Helden startten banketbakkersbedrijf Van Helden in 1961, in de dijkwoning waar de bakkerij nog altijd is gevestigd. In 2000 nam Peter het bedrijf in het Zuid-Hollandse Middelharnis over, samen met zijn vrouw Selma. Het werd het begin van een groot aantal veranderingen.

Lijnoperator omgeving Utrecht

Lijnoperator omgeving Utrecht

Wat ga je doen?Wij zoeken voor deze bakkerij een lijnoperator. De werkzaamheden bestaan o.a. uit het bedienen van de automatische productielijnen, het zetten van...

Bakker / Ovenist omgeving Doorn

Bakker / Ovenist omgeving Doorn

Wat ga je doen?Ben jij een bakker/ ovenist en weet je ook je weg te vinden in het magazijn en achter het stuur? Dan is deze vacature zeker weten iets voor jou! Door...

Zelfstandig werken broodbakker omgeving Zwolle

Zelfstandig werken broodbakker omgeving Zwolle

Wat ga je doen?In deze functie voor de lange termijn ga je als zelfstandig werkend broodbakker ga jij samen met je collega's het perfecte brood maken. Dit doe je...