Ode aan croissant

30 november 2018

De imagocampagne voor brood in Nederland en België is inmiddels al even aan de gang. Na de ode aan het oude sneetje en de ode aan brood door BN’ers, is het nu tijd voor de ode aan de croissant.

De croissant wordt in het zonnetje gezet met een video waarin wordt uitgelegd waar de croissant vandaan komt en waarom hij zijn bekende vorm heeft. Een samenvatting van de video: veel mensen denken dat de croissant afkomstig is uit Frankrijk. Dit is echter niet zo. De legende gaat dat de croissant uit Wenen komt. Er wordt gezegd dat Weners het bekende broodje bakten na een overwinning op Turkije. Op de vlag van Turkije staat een halve maan, daarom heeft het broodje deze vorm gekregen. Vandaag de dag staat het broodje vooral voor lekker ontbijt.

Minder brood

We weten allemaal dat er minder brood wordt gegeten dan vroeger. Veel mensen denken namelijk dat ze gezonder zijn en afvallen als ze minder tot geen brood eten. Toch, als je een gemiddelde consument vraagt of hij/zij brood eet, zegt diegene ja. Brood kan nog steeds op veel sympathie rekenen als lekker, veelzijdig, voedzaam, en onderdeel van een rijke eetcultuur.

Europese Unie

De campagne: ‘Brood. Goed verhaal.’, wordt voor een groot deel gefinancierd door de Europese Unie. Het andere deel wordt betaald door Nederlandse en Belgische brancheorganisaties. De campagne heeft een duur van drie jaar en heeft als doel ervoor te zorgen dat het volume van de broodconsumptie stabiliseert.

&feature=youtu.be

Altijd op de hoogte blijven?