Joint promotion ‘Nederland aan de bak’ en Kookse.tv

LEEUWARDEN - Het concept ‘Nederland aan de bak’ gaat een joint promotion aan met de receptenwebsite Kookse.tv. “Door deze joint promotion beschikken we over een ruime database van consumentenrecepten en kunnen we de recepten op de social media van de bakkers ondersteunen met bijhorende video’s”, vertelt Joep Gommans van Bakkerij Support. “Daarnaast heeft Kookse.tv zelf een bereik van 15.000 volgers om de actie te promoten. Een ander voordeel is dat we direct na een uitzending van een bakprogramma kunnen inhaken wanneer Kookse.tv over het recept beschikt. Op deze laagdrempelige manier kun je dus ook in de drukke decembermaand inspelen op de actualiteit”, aldus Gommans.

  • Kansen
  • Volgens Gommans biedt ‘Nederland aan de bak’ de kans om het lokale merk van de bakker te versterken. “De persberichten die aan de bakkers digitaal worden verstrekt kunnen door de bakkers worden gepersonaliseerd met de eigen naam en vestigingsplaats. Zo kun je bijvoorbeeld in Barneveld inhaken met ‘Barneveld aan de bak’. Vanuit Bakkerij Support wordt dit tevens ondersteund met een digitaal logo waarin de vestigingsplaats van de bakkerij reeds wordt verwerkt”, zo stelt Gommans. Bakkers kunnen zich tot 29 november inschrijven. Meer over dit concept in het nieuwsbericht ‘Introductie Nederland aan de bak’.
Lees ook
Bakker Piet houdt vast aan transparantie

Bakker Piet houdt vast aan transparantie

Een gloednieuwe bakkerij met lunchroom en vergaderfaciliteiten. Ronny en Esther van der Horst van Bakker Piet verhuisden van een kleine bakkerij in het dorp naar een nieuwe plek aan de rand van Elspeet. Bij de nieuwbouw gold als stelregel dat alles transparant moest zijn.

‘Wij streven geen reproduceerbare perfectie na’

‘Wij streven geen reproduceerbare perfectie na’

Granen zijn leidinggevend voor het proces van deeg en brood maken bij bakkerij & keuken De Veldkeuken in Bunnik. Eigenaar en bakker René van der Veer werkt grotendeels met Nederlandse granen die hij deels zelf maalt. Recepturen zijn toegespitst op die graansoorten en blijft hij aanpassen.

Bakkers in de media - week 24

Bakkers in de media - week 24

Frank Janssen over stijgende prijzen, een In Memoriam voor bakker Tijmen Hoogendoorn en Afslag Worstenbrood. Wat lazen we deze week over de bakkersbranche in andere media?