Welkom

Bakkers in bedrijf_Foto Jos den Otter_uitsnede

Bakkers-in-bedrijf_Foto-Jos-den-Otter-164x300 Op het moment dat ik dit schrijf, is de voetbalcompetitie net afgelopen. Was het een mooi jaar? Dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen; het ligt eraan of je van voetbal houdt en welke club je favoriet is.

Als trouwe supporter, van welke club dan ook, stap je natuurlijk niet zomaar over naar een andere club. Maar als klant van een leverancier van producten, lees in ons geval: heerlijk brood en banket, is dat toch anders. ‘Makkelijk’ is de nieuwe trouw, hoorde ik laatst iemand zeggen. En ik denk dat ik dat met hem eens moet zijn. Dat soort zaken moet je natuurlijk niet zwart-wit zien; het is niet zo dat de consument vanwege het gemak niet meer in de ambachtelijke winkels komt.

Wij maken immers het onderscheid – toch? Of toch net niet? Wellicht denkt u nu: wat is dat nu weer? En dat is precies de bedoeling – dat u daar even over nadenkt. Natuurlijk maken wij heerlijke producten en staan wij voor de beste kwaliteit. Helaas kom ik het in de praktijk soms ook anders tegen. Bedrijven waarvan ik denk dat ze veel beter kunnen dan ze nu doen, en daarmee net wél dat verschil kunnen maken.

Onlangs waren wij voor een OndernemersCafé te gast bij Figi in Zeist, waarvan ik de uitstraling eerlijk gezegd wat oubollig vind. Daarom was ik bijzonder verrast door de gastheer van die dag: een Italiaanse Nederlander die als geen ander weet wat gastheerschap is. Wat een plezier om daar te mogen zijn, maar ook: wat een plezier om zo te kunnen ‘verleiden’. De charmes van deze man waren onweerstaanbaar, en hoewel mijn voorkeur persoonlijk bij vrouwen ligt, bezweek ook ik voor hem. U zou er echt eens moeten gaan kijken. Wel even bellen of hij er is, want het is zoals hij zegt: ik wil graag dat dit vandaag uw thuis is!

Arrivederci!

Jos den Otter

Voorzitter NBOV

Dossiers
Lees ook
Laat het ambacht horen

Laat het ambacht horen

In december kijken mensen traditiegetrouw terug op het afgelopen jaar, hoewel we in onze branche soms zouden willen dat we in die periode tijd hadden om even terug te kijken... Er valt veel te zeggen over 2021, maar ik denk dat de belangrijkste conclusie is dat het ambacht zichzelf stevig op de kaart heeft gezet.

Wat verscheen er de afgelopen week in de media over de bakkersbranche?

Wat verscheen er de afgelopen week in de media over de bakkersbranche?

In de media verschijnen regelmatig berichten die interessant zijn voor de bakkersbranche. Wat kwam er afgelopen week allemaal voorbij?

Online verkoop: Denk bij het opzetten van een webshop aan de wettelijke verplichtingen

Online verkoop: Denk bij het opzetten van een webshop aan de wettelijke verplichtingen

Sinds het begin van de coronacrisis is de onlineverkoop in de ambachtelijke bakkerijbranche snel toegenomen. Ondernemers begonnen een webshop, bouwden die uit of haakten aan bij lokale onlineplatforms.