Haal alles uit je omzet deze zomer(vakantie)

Kijk jij ook zo uit naar de zomer(vakantie)? Ga je op vakantie of blijf je lekker thuis en doorwerken? Hoe dan ook, als half Nederland op vakantie gaat, zien winkels hun omzet vaak dalen. Wat kun je doen om dit te voorkomen? Met de zomervakantie in het vooruitzicht zet de Stichting Ambachtelijke Bakkerij alvast een aantal tips voor jou op een rij!

Tekst: Stichting Ambachtelijke Bakkerij

  • Speel in op bijzondere dagen in juli en augustus, zoals Wimbledon, de Nijmeegse Vierdaagse of de Formule 1-wedstrijden.
  • Geef klanten in de winkel een kaartje mee waarmee ze bij hun volgende aankoop een gratis croissantje, broodje of gebakje krijgen. 
  • Besteed zorg en aandacht aan een mooie, zomerse etalage.
  • Bedenk een leuke winactie voor op Facebook of Instagram. Vraag klanten bijvoorbeeld om een foto met jouw product(en) te maken, die op social media te delen en jouw bakkerij daarin te taggen. Kies een winnaar en geef gratis ijsjes of een goed gevulde picknickmand weg.
  • Deel lekkere (brood)recepten uit voor bij de barbecue.
  • En last but not least: maak gebruik van seizoensproducten, zoals zomerfruit en ijsjes.

Heb je vragen of ideeën hebt, neem dan contact op met Sandra Pluijm van Stichting Ambachtelijke Bakkerij.

Dossiers
Lees ook
Beko OmzetBarometer signaleert grote verschillen tussen bakkers

Beko OmzetBarometer signaleert grote verschillen tussen bakkers

Beko Advies maakt vandaag (16 juli) de resultaten van de Beko Omzet Barometer tot en met week 26  bekend. De resultaten geven een goed beeld van het eerste halfjaar van 2019. In de gegevens is rekening gehouden met het effect van de btw-verhoging. De gegevens van 2018 zijn omgerekend naar het nieuwe btw-tarief van 9%. Pasen vorig jaar erg vroeg,...

Acht punten die van je winkel een experience maken

Acht punten die van je winkel een experience maken

Experience wordt steeds belangrijker voor een winkel. Klanten zijn op zoek naar een ervaring. Het begrip experience-economy is al twintig jaar geleden bedacht, maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk wat een ‘ervaring’ precies is. Katelijn Quartier benoemt acht eigenschappen die van een winkel een experience maken.

Opvolger gezocht

Opvolger gezocht

Vorige week, 1 juli, lanceerde Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij de nieuwe website www.ikwileenbakkerij.nl. Deze wervingscampagne voor opvolgers is niet onopgemerkt gebleven. Ook de landelijke media heeft het opgepikt.

Banketbakker omgeving Veenendaal gezocht

Banketbakker omgeving Veenendaal gezocht

Wij zijn op zoek naar banketbakker. Dit mag een zelfstandig werkende zijn maar ook een schoolverlater die op zoek is naar een leuke baan. Je komt in een team van...

Zelfstandig werkend broodbakker, omgeving Hilversum

Zelfstandig werkend broodbakker, omgeving Hilversum

Je zal in een klein team gaan werken waar je als deegmaker/ broodbakker ingezet gaat worden. Je bent flexibel inzetbaar en wanneer nodig wissel je met collega's...

Zelfstandig werkend banketbakker omgeving Harderwijk

Zelfstandig werkend banketbakker omgeving Harderwijk

Voor onze klant in de omgeving van Harderwijk zijn we per direct op zoek naar (ervaren) zelfstandig werkend banketbakker. Het betreft een fulltime functie, bij goed...