Stichting Ambachtelijke Bakkerij helpt het ambacht aan meer klandizie

11 oktober 2022

Een fraai vormgegeven decemberfolder met daarin een overzicht van jouw seizoensproducten en acties. Je maakt hem samen met Stichting Ambachtelijke Bakkerij en betaalt uitsluitend de drukkosten.

December lijkt nog ver weg, maar Stichting Ambachtelijke Bakkerij helpt je graag bij de voorbereidingen als het gaat om acties, foldermateriaal, fotografie en magazines voor deze feestmaand. Normaalgesproken is er geen mooiere maand dan december in de bakkerij, met zoveel heerlijke en specifieke traktaties van de ambachtelijke bakker. Laat zeker ook dit jaar zien waarom consumenten bij de ambachtelijke bakker moet zijn voor de feestdagen. En Stichting Ambachtelijke Bakkerij helpt je daarbij. Sinds twee jaar publiceert Stichting Ambachtelijke Bakkerij aan het einde van de zomer een catalogus, waarmee ambachtelijke bakkers eenvoudig en snel hun eigen op maat gemaakte decemberfolder kunnen samenstellen. De folder wordt in samenspraak met de bakker en op kosten van de Stichting op professionele wijze vormgegeven. De bakker betaalt slechts de kosten voor het drukwerk van de folder en krijgt daarmee voor weinig geld een fraai decembermagazine in handen.

Wist je dat…?

Stichting Ambachtelijke Bakkerij publiceert meer materiaal om als ambachtelijke bakker met de consument te delen.
Op www.ambachtelijkebakkerij.nu vind je diverse weetjes over brood, banket, chocolade en ijs. Deze kun je als bakker kosteloos delen op social media of via je website. Ook publiceert Stichting Ambachtelijke Bakkerij 3-minuten-info’s: kleine brochures boordevol relevante informatie over actuele onderwerpen zoals volkoren, desem, gluten of suiker. Je kunt ze uitdelen in je winkel om jezelf nog beter als vakman te profileren.

In de catalogus zijn diverse voorbeeldpagina’s te vinden, die relevant kunnen zijn voor de decembermaand. Denk aan bestellijsten voor Sinterklaas, Kerst of Oud & Nieuw, een productpagina voor eigen specialiteiten, een tassenactie, diverse knipbonnen, kleurplaten en puzzels. Ook kunnen bestaande artikelen, die bijvoorbeeld eerder zijn verschenen in het consumentenmagazine Bakwerk of op de website van de Stichting, worden opgenomen. Deze informatie is tijdloos en speciaal geschreven namens de ambachtelijke bakker voor de consument. In de catalogus staan de diverse pagina’s per onderwerp gegroepeerd, zodat je in één oogopslag kunt zien wat er per thema beschikbaar is. 

Zelf samenstellen

Je kiest als bakker welke pagina’s je in je eigen decemberfolder wilt opnemen en overlegt met de vormgever hoe jouw persoonlijke folder eruit moet komen te zien. Uiteraard krijgt de folder de uitstraling van je eigen huisstijl. De  decemberfolder wordt natuurlijk ook voorzien van je eigen logo en de juiste contactgegevens.
“Met een persoonlijke decemberspecial helemaal op maat voor het eigen bedrijf kan de ambachtelijke bakker goed laten zien wat hij tijdens de feestdagen allemaal in huis heeft”, aldus Sandra Pluim, coördinator van Stichting Ambachtelijke Bakkerij.

Hoe werkt het?

1. Laat Stichting Ambachtelijke ­Bakkerij weten dat je interesse hebt in een december­magazine op maat door een mail te sturen naar info@ambachtelijkebakkerij.nu.
2. Stichting Ambachtelijke Bakkerij neemt contact met je op om je wensen door te spreken.
3. Je levert de nodige foto’s, prijzen en andere informatie aan. Daarmee gaat onze vorm­gever aan de slag om voor jou een persoonlijk magazine op maat te maken.
4. Je ontvangt een drukproef van je ­decembermagazine om te bekijken of de folder helemaal naar wens is.
5. Akkoord? Dan ontvang je snel het afgesproken aantal bestelde exemplaren in huis!

Uitstraling

"Het is in deze grillige tijd goed om iets leuks mee te geven aan klanten in de winkel, zeker in de aanloop naar december. Zo breng je je decemberassortiment nog eens extra goed bij de consument onder de aandacht. De mooie foto’s en professionele vormgeving geven je folder net dat beetje meer uitstraling dan een bestellijst uit je eigen printer. Zo laat je je klanten en andere geïnteresseerden zien dat ze bij jou moeten zijn voor de lekkerste brood- en banketproducten.
Het kan dat laatste zetje zijn om je klant ervan te overtuigen bij jou én op tijd te bestellen.”

Altijd op de hoogte blijven?