Nieuws

Puratos en Bakkersonline lanceren nieuw platform

Bakkersonline

Puratos en de Belgische start-up Bakkersonline lanceren een nieuw platform voor ambachtelijke bakkers, patissiers en chocolatiers dat online en in-store shopping combineert. Met deze tool kunnen de klanten van Puratos makkelijk starten met een eigen webshop.

Het platform van Bakkersonline is een op maat gemaakte totaaloplossing waar consumenten makkelijk een bestelling kunnen plaatsen. Consumenten krijgen een overzicht van het beschikbare assortiment, duidelijke productbeschrijvingen en allergeneninformatie. Ze kunnen online betalen en kiezen wanneer ze hun bestelling ophalen. Tot slot kunnen bakkers een loyaliteitssysteem opzetten om terugkerende klanten te belonen.

Digitale strategie Puratos

De lancering van het platform past binnen de digitale strategie van Puratos. Het bedrijf levert niet alleen kwaliteitsingrediënten, maar biedt ook technische ondersteuning en marketingadvies. “Wij willen onze klanten innovatie leveren. Niet alleen in de kwaliteit van onze producten, maar ook in de diensten die we onze klanten verlenen”, aldus Daniel Malcorps, CEO van Puratos.

Volgens Puratos zorgen de digitale diensten ervoor dat hun klanten meer tijd overhouden om hun brood, gebak en chocolade nog lekkerder te maken. “Onze joint venture met een van de meest veelbelovende start-ups van de sector zal ambachtelijke bakkers, patissiers en chocolatiers over de hele wereld het zetje geven dat ze nodig hebben om op de digitale kar te springen”, besluit Malcorps.

Bakkersonline

Vandaag heeft Bakkersonline ruim 350 klanten, verspreid over België en Nederland. Vorig jaar werden zo’n 131.000 bestellingen geplaatst op het platform. Binnenkort verandert de naam in Bakeronline.com. Deze naamswijziging moet meer duidelijkheid en gemakkelijkere internationale communicatie opleveren.

‘Puratos heeft wereldwijd vestigingen en beschikt over een enorme knowhow. Ik ben ervan overtuigd dat nuttige tools dankzij die twee factoren makkelijker hun weg vinden naar de ambachtelijke bakker, zodat ze daar nog meer omzet uit kunnen halen. Maar ook onze bestaande klanten zullen daar hun voordeel uit halen, in de vorm van nieuwe functies om hun digitale aanwezigheid te versterken’, besluit Maxim Sergeant, oprichter en CEO van Bakkersonline.

 

Deel dit artikel