Noord-Nederland geniet nog net van de laatste dagen van de zomervakantie, bij Vipam was het alweer een drukte van belang. Na een aantal jaar waarin het bedrijf inspiratiedemonstraties hield bij Miele, opende Vipam nu weer eens de eigen deuren om klanten te verwelkomen. 

“We zitten hier nu twintig jaar”, vertelt Vipam-eigenaar Arjan van de Rovaart. “Een mooie bijkomstigheid, maar de directe aanleiding om onze eigen deuren weer eens open te zetten, waren de klanten die daar de afgelopen jaren om vroegen.” Met medewerking van partners stelde Vipam een mooie inspiratieroute door het eigen pand op. Via de ingang en trap kwamen bezoekers eerst terecht bij Tom Stalpers die met filmpjes en door verhalen de achtergronden van het chocolademerk Felchin presenteerde. “Deze chocolade is totaal anders dan andere, bovendien werkt deze producent hard aan een duurzame cacao-industrie.” Natuurlijk hangt daar een prijskaartje aan, vertelt zijn partner Maxime Vonk. “Dat is ook logisch, zie het maar zoals bij auto’s: een middenklasser kost minder dan het topsegment.”

IJsingrediënten in patisserie

Naast Felchin presenteerde Vipam ook de producten van Babbi. “Babbi is in eerste instantie vooral bekend als een merk voor ingrediënten voor ijs”, vertelt Kiki Suijkerbuijk, “maar ook heel goed te gebruiken in patisserie.” Bezoekers konden de verschillende smaken proeven in de vorm van een witte chocoladeganache. Eén van de aanwezige bakkers gaf aan zelf de dropsmaak te combineren met een bananengel. “De klanten moesten er wel aan wennen, maar inmiddels verkoopt het goed. Zo hebben we echt een bijzonder, en eigen, product in de vitrine liggen.” Met het door Babbi ontwikkelde smaakwiel kunnen bakkers combinaties maken van smaken die op verschillende manieren (zoet, warm, fruit of noten) goed met elkaar werken.

23-08-31 Vipam Relatiedag De notenkraker is een bekend kerstfiguur dat dit jaar weer meer in de schijnwerpers komt te staan.

Aanbiedingen

In het magazijn werden pompen voor het vullen van croissants gedemonstreerd en praatten Vipam-medewerkers de klanten bij over de coatings van Irca die ook goed op bijvoorbeeld donuts te gebruiken zijn. Uiteraard konden de bezoekers ook op zoek naar producten in de uitverkoop en aanbiedingen. Aan veel tafels werden onder het genot van een drankje en een hapje de bestellijsten ingevuld.  “Goed als voorbereiding op het nieuwe seizoen”, was een veelgehoorde reactie onder de bezoekers. “Voor ons mooi om zo weer wat ruimte in het magazijn te creëren en voor de klanten een goede gelegenheid om in deze dure tijden toch tegen goede prijzen wat in te kunnen kopen”, besluit Arjan van de Rovaart.

Altijd op de hoogte blijven?