Royal Smilde Bakery voegt de merken Van de Leur en Pruvé samen. Volgens het bedrijf hebben de assortimenten van beide merken veel overeenkomsten en wordt het onderscheid steeds minder duidelijk. De merken bundelen de krachten op het gebied van productie, innovatie, verkoop en marketing.
Het merk Van de Leur werd in januari 2016 onderdeel van Royal Smilde Bakery. Met de overname versterkte het familiebedrijf haar positie in de markt met een compleet assortiment bakkerijproducten en halffabricaten. Nu gaan de merken onder de merknaam Pruvé verder.
Annejet Neiboer, Brandmanager Pruvé: “Voor professionals verandert alleen de uitstraling van de producten. Alle producten behouden hun vertrouwde receptuur, inhoud en artikelnummer, onder de merkuitstraling van Pruvé.”
De overgang
Pruvé voorziet al meer dan 50 jaar bakkers, patissiers en horeca professionals van kwalitatieve producten. Het assortiment van Van De Leur maakt dit assortiment compleet met banketspecialiteiten. Het betreft een zachte overgang van de verpakking, waarbij vanaf maart 2019 de eerste banketspecialiteiten in een Pruvé doos worden uitgeleverd. In de loop van het jaar verdwijnt het merk Van De Leur volledig.
Royal Smilde Bakery start een campagne in vakbladen waarbij wordt niet alleen het samenvoegen van de twee merken wordt gecommuniceerd, maar ook worden professionals geïnspireerd om met een moderne blik te kijken naar klassieke recepten.
Royal Smilde
Royal Smilde Bakery is onderdeel van Royal Smilde, een internationaal voedingsmiddelenconcern met de hoofdvestiging in Heerenveen. Het concern werd opgericht in 1863. Royal Smilde Bakery produceert op verschillende productievestigingen een innovatief assortiment gebakken en ongebakken zoete en hartige snacks en patisserieproducten voor de consumenten- en professionele markten wereldwijd.