EC keurt aanvraag broodcampagne NBC goed

De Europese Commissie heeft de subsidieaanvraag van het Nederlands Bakkerij Centrum en Instituut Brood & Gezondheid goedgekeurd. De nieuwe imagocampagne wordt een vervolg op de campagne ‘Brood. Goed verhaal’.

NBC-manager Frank Janssen zegt blij verrast te zijn door de goedkeuring van de EC. “Natuurlijk hadden we er op gehoopt, maar niet op gerekend.” Dat komt omdat er voor een veel hoger bedrag aanvragen waren ingediend dan er subsidie beschikbaar was (€ 4,2 miljoen). De aanvraag zat blijkbaar zo goed in elkaar, dat de EC toch subsidie toekende.

De campagne, die loopt in 2022 en 2023 in zowel Nederland als België, trapt eind januari 2022 af met ‘de Week van het brood’. Voor Nederland inmiddels een bekend fenomeen, maar voor onze zuiderburen nog niet. Het is de bedoeling om tijdens deze week brood als volledige productgroep in een goed daglicht te zetten, met volkorenbrood als paradepaardje.

Dossiers
Lees ook
Mag je brood kleuren?

Mag je brood kleuren?

Rode, oranje en voor Halloween zelfs zwartgekleurde (hamburger)broodjes onder de naam ‘Black Bun’: je ziet steeds meer verrassende varianten verschijnen op onze klassieke wit of bruin uitziende broden. Maar mag dat ook?

Carpigiani Gelato Festival Challenge komt weer naar België

Carpigiani Gelato Festival Challenge komt weer naar België

Na twee jaar keert de Carpigiani Gelato Festival Challenge terug naar België. Op 22 en 24 november gaan professionals en junior ijsbereiders live de strijd aan voor de Belgische titel tijdens Horeca Expo in Gent. De afgelopen twee jaar was dit vanwege corona niet mogelijk.

Doe mee aan de enquête van NBC

Doe mee aan de enquête van NBC

Nederlands Bakkerij Centrum roept bakkerij-ondernemers op om deel te nemen aan een korte enquête. "Daarmee helpt u onze kennis over de menskracht die onze branche in de toekomst nodig heeft.