EC keurt aanvraag broodcampagne NBC goed
De Europese Commissie heeft de subsidieaanvraag van het Nederlands Bakkerij Centrum en Instituut Brood & Gezondheid goedgekeurd. De nieuwe imagocampagne wordt een vervolg op de campagne ‘Brood. Goed verhaal’.
NBC-manager Frank Janssen zegt blij verrast te zijn door de goedkeuring van de EC. “Natuurlijk hadden we er op gehoopt, maar niet op gerekend.” Dat komt omdat er voor een veel hoger bedrag aanvragen waren ingediend dan er subsidie beschikbaar was (€ 4,2 miljoen). De aanvraag zat blijkbaar zo goed in elkaar, dat de EC toch subsidie toekende.
De campagne, die loopt in 2022 en 2023 in zowel Nederland als België, trapt eind januari 2022 af met ‘de Week van het brood’. Voor Nederland inmiddels een bekend fenomeen, maar voor onze zuiderburen nog niet. Het is de bedoeling om tijdens deze week brood als volledige productgroep in een goed daglicht te zetten, met volkorenbrood als paradepaardje.
Altijd op de hoogte blijven?
Dossiers
Meer over
Lees ook
Twintig ketenpartijen starten samenwerking voor Nederlandse baktarwe
Nederlands brood met graan van eigen bodem, het kan. Toch gebeurt het slechts mondjesmaat door de beperkte beschikbaarheid van baktarwe uit ons land. Twintig partijen uit de graan-, meel- en broodketen gaan voor duurzaamheid en voedselzekerheid en starten de PPS Nederlandse Baktarwe. “Door knelpunten in de keten weg te nemen, kan het aandeel Nederlandse...
Is brood vegan?
Vegan is booming. Kun je brood en andere producten als vegan aanprijzen?
Consumenten waarderen brood vanwege betaalbaarheid
Het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) onderzocht de belangrijkste aspecten van brood volgens de consumenten. Smaak, voedzaamheid, gezondheid en betaalbaarheid blijken bovenaan te staan. Vooral betaalbaarheid is het afgelopen jaar een belangrijk aspect van brood geworden. Consumenten kunnen de betaalbaarheid van brood dus ook in deze dure tijd waarderen.