EC keurt aanvraag broodcampagne NBC goed

De Europese Commissie heeft de subsidieaanvraag van het Nederlands Bakkerij Centrum en Instituut Brood & Gezondheid goedgekeurd. De nieuwe imagocampagne wordt een vervolg op de campagne ‘Brood. Goed verhaal’.

NBC-manager Frank Janssen zegt blij verrast te zijn door de goedkeuring van de EC. “Natuurlijk hadden we er op gehoopt, maar niet op gerekend.” Dat komt omdat er voor een veel hoger bedrag aanvragen waren ingediend dan er subsidie beschikbaar was (€ 4,2 miljoen). De aanvraag zat blijkbaar zo goed in elkaar, dat de EC toch subsidie toekende.

De campagne, die loopt in 2022 en 2023 in zowel Nederland als België, trapt eind januari 2022 af met ‘de Week van het brood’. Voor Nederland inmiddels een bekend fenomeen, maar voor onze zuiderburen nog niet. Het is de bedoeling om tijdens deze week brood als volledige productgroep in een goed daglicht te zetten, met volkorenbrood als paradepaardje.

Dossiers
Lees ook
Broodketen ondertekent Intentie van Nijkerk: ‘We gaan voor eigen graan’

Broodketen ondertekent Intentie van Nijkerk: ‘We gaan voor eigen graan’

Meer graan van eigen bodem in ons brood. Daar streven de bakkers, graanhandelaren en molenaars naar die tijdens de Themadag Graan de Intentie van Nijkerk onder het motto ‘We gaan voor eigen graan’ ondertekenden. Hoe gaan we over op een graanketen dichter bij huis?

‘We gaan voor eigen graan’

‘We gaan voor eigen graan’

Nederlands graan voor Nederlands brood: het kan. Als alle schakels in de keten zich inzetten, kan het brood van de Nederlandse bakkers in de toekomst standaard van eigen bodem komen.

Belgische bakkerijen roepen op tot exportverbod tarwe

Belgische bakkerijen roepen op tot exportverbod tarwe

Verschillende industriële bakkerijen in België willen een verbod op de export van Europese tarwe buiten de Europese Unie. Dat schrijft het Belgische dagblad De Tijd. De bakkers vrezen een tekort aan bloem omdat landen buiten Europa hun grondstoffen nu ook bij hun leveranciers halen.