EC keurt aanvraag broodcampagne NBC goed

De Europese Commissie heeft de subsidieaanvraag van het Nederlands Bakkerij Centrum en Instituut Brood & Gezondheid goedgekeurd. De nieuwe imagocampagne wordt een vervolg op de campagne ‘Brood. Goed verhaal’.

NBC-manager Frank Janssen zegt blij verrast te zijn door de goedkeuring van de EC. “Natuurlijk hadden we er op gehoopt, maar niet op gerekend.” Dat komt omdat er voor een veel hoger bedrag aanvragen waren ingediend dan er subsidie beschikbaar was (€ 4,2 miljoen). De aanvraag zat blijkbaar zo goed in elkaar, dat de EC toch subsidie toekende.

De campagne, die loopt in 2022 en 2023 in zowel Nederland als België, trapt eind januari 2022 af met ‘de Week van het brood’. Voor Nederland inmiddels een bekend fenomeen, maar voor onze zuiderburen nog niet. Het is de bedoeling om tijdens deze week brood als volledige productgroep in een goed daglicht te zetten, met volkorenbrood als paradepaardje.

Dossiers
Lees ook
Schept het Warenwetbesluit straks duidelijkheid?

Schept het Warenwetbesluit straks duidelijkheid?

Veel broodnamen veranderen met de komst van het vernieuwde Warenwetbesluit. Snapt de klant het nog?

Matchmaking event FutureMakers krijgt vervolg

Matchmaking event FutureMakers krijgt vervolg

Na een succesvolle pilot in Leeuwarden afgelopen najaar organiseren Stichting Bakkracht en het NBC een vervolg van het matchmaking event FutureMakers, met Groningen als eerstvolgende bestemming. Op 20 april kunnen bedrijven, studenten en zij-instromers elkaar ontmoeten in de sfeervolle voormalige fabriekshallen van de Puddingfabriek.

NBC bespreekt Nederlandse tarwe tijdens Themadag Granen

NBC bespreekt Nederlandse tarwe tijdens Themadag Granen

Hoe kunnen we de schakels in de keten verbinden en Nederland voorzien van brood met eiwitrijke granen van eigen bodem? Daarover gaat de Themadag Granen op donderdag 24 maart, georganiseerd door het NBC.