Dairy Trading International gaat verder als Van Ballegooijen Foods (VBF)

van ballegooijen foods_logos

Dairy Trading International (DTI Group) gaat verder onder een andere naam. Vanaf 1 januari 2021 heet de groep Van Ballegooijen Foods (VBF). Van der Pol (VDP) en Royal VIVBuisman (RVB) maken deel uit van deze groep.

Van Ballegooijen Foods produceert gespecialiseerde roomboter, melkvet- en deegproducten op twee locaties in Nederland: Wijk en Aalburg en Zelhem. De groep is onder andere bekend van de roomboterfiguren tijdens Kerst en Pasen en de pure butter ghee in het Midden-Oosten. Daarnaast worden de degen gebruikt door ambachtelijke bakkers en voor cookie dough ijs. Meer dan 130 medewerkers zetten zich elke dag in om klanten in binnen- en buitenland het beste te geven van wat Nederland in deze voedingscategorieën te bieden heeft. Van Ballegooijen Foods kan daarbij buigen op een rijk verleden met bedrijven die al in de negentiende eeuw actief waren.

Nieuwe naam

De onderneming kiest voor een nieuwe naam omdat de oude, Dairy Trading International, de lading niet meer. Van Ballegooijen Foods is al geruime tijd niet enkel meer actief in de zuivelsector (dairy), maar ook in de bakkerijsector. De groep schoof geleidelijk op van de originele rol van handelaar (trading) naar die van voedingsproducent. Alleen het internationale karakter is al jaren niet gewijzigd. Nog steeds exporteren Royal VIVBuisman en Van der Pol producten naar meer dan 50 bestemmingen over de hele wereld. "Met de nieuwe groepsnaam, Van Ballegooijen Foods, wordt het familiaal karakter van de organisatie beter belicht en profileert ze zich ondubbelzinnig als een voedingsgroep", aldus het persbericht.

Nieuwe logo's

Naast de nieuwe naam zijn er ook nieuwe logo's. Niet alleen voor Van Ballegooijen Foods maar ook voor Royal VIVBuisman (boter en melkvetproducten) en Van der Pol (deegproducten). Deze ondernemingen opereerden lange tijd onafhankelijk van elkaar onder de vlag van DTI. De afgelopen jaren is er een ontwikkeling richting verregaande samenwerking tussen de bedrijven ingezet. De nieuwe logo’s moeten deze verbondenheid uitstralen.

Daarnaast stralen de nieuwe logo’s volgens het persbericht ook uit wie Van Ballegooijen Foods is als voedingsgroep, welke waarden ze belangrijk vindt. "Topkwaliteit, vertrouwen, degelijk, traditie, hoffelijk en ondernemend, maar ook het predicaat Koninklijk voor Royal VIVBuisman en de status van Hofleverancier voor Van der Pol hebben bij de ontwikkeling van de nieuwe logo's dan ook heel sterk als leidraad gefungeerd. De belangrijkste inspiratie werd echter gevonden in de contouren van een blok roomboter, de rode draad door al de producten van Van Ballegooijen Foods."

Lees ook
Sigep 2020:  Vers beleven!

Sigep 2020: Vers beleven!

Opvallend op Sigep in het Italiaande Rimini was dit jaar de aandacht voor versbeleving. De consument wil vers beléven, dus zien, horen, ruiken en natuurlijk proeven. Dat zagen we terug in machines die ijsdraaien voor het oog van de klant, koffiebonen die ter plekke gebrand worden en cake met ijs dat klaargemaakt wordt waar je bijstaat.

Zuivel de stand van zaken

Zuivel de stand van zaken

De bijeenkomsten van het Genootschap voor de Bakkerij stonden dit jaar in het teken van Grip op grondstoffen. Na graan en suiker was deze keer zuivel aan de beurt. “Van één product is de prijs nauwelijks te voorspellen en dat is boter.”

Cargill investeert vier miljoen om bewuste snoeper te lokken

Cargill investeert vier miljoen om bewuste snoeper te lokken

Cargill investeert vier miljoen euro in haar Belgische fabriek in Moeskroen om chocolade met dertig procent minder suiker te kunnen produceren. Hiermee wil het Amerikaanse familiebedrijf de groeiende nichemarkt van zoetwaren met verlaagde suikergehaltes bedienen.