Bakeplus en partners lanceren dit jaar de vernieuwde Sinterklaascampagne voor (kinderen van) consumenten van de bakker. De actie bestaat uit een kleurrijke aftelkalender met het thema ‘Wie is de geheime hulppiet?’ en een uitgebreid marketingpakket met posters en online materialen. Hiermee kunnen bakkers van de Sinterklaasperiode een groot succes maken. Wie ontmaskert dit jaar de geheime hulppiet?
Elke dag openen kinderen een klein of groot vakje van de aftelkalender. De kalender start vanaf de landelijke intocht van Sinterklaas op zaterdag 12 november tot en met pakjesavond maandag 5 december. Door middel van educatieve weetjes over Sinterklaas en de bakker, filmpjes en spelletjes tellen ze af naar 5 december. Bij sommige vakjes verzamelen de kinderen letters die het antwoord gaan geven op de vraag ‘Wie is de geheime hulppiet?’.
De drie grote vakjes die elke woensdag worden geopend gaan zorgen voor traffic naar de winkel. Tijdens het openen van deze vakjes krijgen kinderen namelijk de opdracht om van woensdag tot en met zaterdag in de bakkerswinkel een verrassing op te halen. Daarvan kunnen ze er elke week één ophalen bij de bakker.
Extra winkelbezoek
Met deze actie ontzorgt Bakeplus met partners Barry Callebaut, FrieslandCampina Professional, CSM Ingredients, Dossche Mills en Koekjesbakkerij Veldt de bakker om de consument op een speelse manier te benaderen. “De actie geeft aanleiding tot extra winkelbezoek, wat de bakker kan extra omzet opleveren”, legt Yvonne Vermeulen van Bakeplus uit.” Hoe leuk is het om deze aftelkalender als eerste verrassing / cadeautje in je schoen te krijgen. De kinderen hebben er 3 weken lang, elke dag, plezier van! Inclusief een bezoekje aan de bakker.”
Bij deelname aan de Sinterklaascampagne ontvangen bakkers een uitgebreid pakket met daarin aftelkalenders, verrassingen om mee te geven tijdens de bezoeken aan de winkel, posters, een duidelijke werkinstructie voor het winkelpersoneel en digitale middelen zoals filmpjes en social media tips om de campagne volledig te ondersteunen.
In vergelijking met vorig jaar zijn er meer, maar kortere filmpjes en gaan de kinderen op zoek naar letters via spelletjes en filmpjes, die uiteindelijk het antwoord zullen gaan vormen op de vraag ‘Wie is de geheime hulppiet?’. Deze universele filmpjes komen op de YouTube-pagina ‘Uw bakker hofleverancier van de Sint’. Via QR-codes, achter een aantal vakjes van de kalender, kunnen de kinderen de filmpjes bekijken, en je kunt ze ook op je eigen sociale media kanalen delen.
Eigen actie
Er zijn verschillende manieren om deze campagne in te zetten en de bakker is vrij om er zijn eigen actie van te maken. “Je bent vrij om te kiezen of je de aftelkalenders verkoopt bij aankoop van een bepaald (Sinterklaas)product, een bepaald bedrag of de aftelkalenders gratis weggeeft”, vervolgt Vermeulen. “Wanneer je bijvoorbeeld kiest voor een zakje kruidnoten of pepernoten als lekkernij, kun je de actie laagdrempelig positioneren (je kan de kalender dan bijvoorbeeld weggeven). Stel dat je ervoor kiest de kalender bij een duurder product of in een pakket te verkopen, dan kun je de kalender verkopen als belevingsproduct. Zo heb je een andere positionering van de actie.”, aldus Vermeulen.
Echte bakker
Vanwege het succes heeft Bakeplus samen met het Echte Bakkersgilde de Sinterklaascampagne beschikbaar gesteld voor elk Echte Bakkersgilde lid. Speciaal voor leden van het gilde wordt het logo op de aftelkalender gedrukt.
De Sinterklaascampagne is voor elke bakker beschikbaar, maar wees er snel bij want op is op. Meer weten over de kalender en de inhoud van het pakket? Kijk op www.bakeplus.nl of vraag ernaar bij je Bakeplus-accountmanager.
Geen nieuws van Bakkers in bedrijf meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke woensdag het laatste nieuws.
|