Vooruit met de bakker!

5 januari 2019

Ook in 2019 kunnen bakkers weer aan de slag met het interactieve ondersteuning traject 'Vooruit met de bakker!'. Dit traject bestaat uit het verschillende diensten die de bakker ondersteunen bij veelvoorkomende uitdagingen.

Een van de modules is 'Ken je klant'. Deze module bestaat uit een klantenherkomstanalyse, een bakkersonderzoek en een workshop. Met 'Ken je klant' krijgen bakkers inzicht in de behoeftes van je klant en en verbeterpunten voor hun bedrijf. Zo weten bakkers na het volgen van deze module waar hun klanten op straatniveau wonen en wat de gemiddelde besteding is. Ook weten ze in welke straten en/of postcodes de meeste omzetpotentie ligt. Tijdens de interactieve workshop maken de deelnemers een actieplan zodat ze met deze gegevens aan de slag kunnen gaan.

Een ander onderdeel is de Verkoopchallenge. In deze challenge gaan winkelteams over het hele land de strijd met elkaar aan. Welk team weet de meeste producten te verkopen?

De verkoopchallenge stimuleert verkoopmedewerkers op een speelse wijze om met actieve verkoop aan de slag te gaan. Zij worden gemotiveerd om extra aandacht te besteden aan de presentatie, de proefplank en de directe verkoop. De verkoopchallenge wordt ondersteund met een pakket promotiematerialen zoals posters, flyers en digitale materialen voor gebruik op website en sociale media. Daarnaast spelen de medewerkers de bakkersquiz waarmee extra punten te verdienen zijn. Doordat de verkoop afgezet wordt tegen het aantal klanten zijn de kansen voor een kleine of grote winkel gelijk.

Vooruit met de Bakker is een initiatief van Joep Gommans (Bakkerij Support), Friso Berghuis (Bakkerij Monitor) en Bakeplus (www.bakeplus.nl). Meer informatie of inschrijven is mogelijk via https://vooruitmetdebakker.nl/.

Altijd op de hoogte blijven?