Landelijke radiocommercial ‘Breng de nacht door met je bakker’

IndebakkerijGoes-021 (Small)

WAGENINGEN - Vanaf maandag 21 september wordt de landelijke campagne ‘Breng de nacht door met je bakker’ gepromoot op de radiostations 100%NL en Radio10. Deelnemende (banket)bakkers openen hun deuren in de nacht van 2 op 3 oktober voor consumenten. Door de reclamespot profiteren de deelnemende bakkers van landelijke publiciteit om het bakkersvak bij hun klanten onder de aandacht te brengen.

Aanmelden

Consumenten en media zijn veel bezig met de achtergrond en bereiding van voedsel. “Tijdens ‘Breng de nacht door met je bakker’ kunnen bakkers hun vakkennis over grondstoffen en hun liefde voor het vak laten zien aan bestaande en potentiële klanten”, aldus Sandra Pluim, coördinator van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij. “Bakkers kunnen zich nog steeds aanmelden via www.ambachtelijkebakkerij.nu.”

Groot bereik

De radiocommercial wordt op even uren afgespeeld op 100%NL en op oneven uren op Radio10. “Het is de laatste spot die gedraaid wordt voor het nieuws waardoor we een enorm bereik creëren,” zegt Pluim. De spot informeert over het initiatief en verwijst luisteraars naar de consumentenwebsite www.uwambachtelijkebakker.nl. Op deze site kunnen consumenten meer informatie vinden over het initiatief en kunnen zij de deelnemende bakkers in hun regio vinden.

Gratis

Deelname aan ‘Breng de nacht door met je bakker’ is gratis en vrijblijvend. “Aangesloten bakkers die zich via de site hebben aangemeld, profiteren van de landelijke promotie via site en de radiostations. En zij kunnen gebruik maken van gratis promotiemateriaal om hun eigen klantenkring uit te nodigen,” aldus Pluim.

Eigen invulling

De nacht van 2 op 3 oktober kan door iedere bakker op zijn eigen manier worden ingevuld tussen 20:00 uur ‘s avonds en 08:00 uur ’s ochtends. Te denken valt aan workshops, proeverijen, rondleidingen door de bakkerij of demonstraties van vaktechnieken en bakprocessen. “De actie is een prachtige kans om de consument kennis te laten maken met de ambachtelijke bakker als smaakheld en kennisspecialist”, besluit Pluim.

Lees ook
Tips voor het maken van een nieuwsbrief

Tips voor het maken van een nieuwsbrief

Een nieuwsbrief is een goed marketingmiddel. Je treedt direct in contact met je klant en bereikt er meer mensen mee dan met je social media-berichten. Maar hoe maak je een nieuwsbrief die gelezen wordt? Vakbladen.com geeft tips!

Bakker van Helden verandert mee met de klant

Bakker van Helden verandert mee met de klant

Peters ouders Maarten en Elly van Helden startten banketbakkersbedrijf Van Helden in 1961, in de dijkwoning waar de bakkerij nog altijd is gevestigd. In 2000 nam Peter het bedrijf in het Zeeuwse Middelharnis over, samen met zijn vrouw Selma. Het werd het begin van een groot aantal veranderingen.

Moederdagtaart NBOV in het teken van Vermeer, Van Gogh en Rembrandt

Moederdagtaart NBOV in het teken van Vermeer, Van Gogh en Rembrandt

Ook dit jaar bood NBOV weer een moederdagtaart aan namens alle ambachtelijke brood- en banketbakkers aan H.K.H. Prinses Beatrix. De winnaars van de Gouden Gard, Lotte van Gorp, Joanne Crajé en Marc van Steijn, verzorgden de presentatie op Paleis Noordeinde.

Bakker groot ambachtelijke bakkerij te Amsterdam

Bakker groot ambachtelijke bakkerij te Amsterdam

In deze fulltime functie zal je bezig houden met het volledige proces van voorbereiden, bakken en nabewerken van klein- en grootbrood.

Teamleider ambachtelijke bakkerij te Amsterdam

Teamleider ambachtelijke bakkerij te Amsterdam

In de functie van teamleider ben je verantwoordelijk voor de algehele gang van zaken in de bakkerij. Je zorgt voor een optimale bezetting in de bakkerij, springt...

Bakker ambachtelijke bakkerij te Amsterdam

Bakker ambachtelijke bakkerij te Amsterdam

In de functie van bakker werk je in een klein team in wisselende diensten. Teambelang staat hier voorop, samen maken jullie de mooiste producten. In deze functie...