Dairy Trading International gaat verder als Van Ballegooijen Foods (VBF)

van ballegooijen foods_logos

Dairy Trading International (DTI Group) gaat verder onder een andere naam. Vanaf 1 januari 2021 heet de groep Van Ballegooijen Foods (VBF). Van der Pol (VDP) en Royal VIVBuisman (RVB) maken deel uit van deze groep.

Van Ballegooijen Foods produceert gespecialiseerde roomboter, melkvet- en deegproducten op twee locaties in Nederland: Wijk en Aalburg en Zelhem. De groep is onder andere bekend van de roomboterfiguren tijdens Kerst en Pasen en de pure butter ghee in het Midden-Oosten. Daarnaast worden de degen gebruikt door ambachtelijke bakkers en voor cookie dough ijs. Meer dan 130 medewerkers zetten zich elke dag in om klanten in binnen- en buitenland het beste te geven van wat Nederland in deze voedingscategorieën te bieden heeft. Van Ballegooijen Foods kan daarbij buigen op een rijk verleden met bedrijven die al in de negentiende eeuw actief waren.

Nieuwe naam

De onderneming kiest voor een nieuwe naam omdat de oude, Dairy Trading International, de lading niet meer. Van Ballegooijen Foods is al geruime tijd niet enkel meer actief in de zuivelsector (dairy), maar ook in de bakkerijsector. De groep schoof geleidelijk op van de originele rol van handelaar (trading) naar die van voedingsproducent. Alleen het internationale karakter is al jaren niet gewijzigd. Nog steeds exporteren Royal VIVBuisman en Van der Pol producten naar meer dan 50 bestemmingen over de hele wereld. "Met de nieuwe groepsnaam, Van Ballegooijen Foods, wordt het familiaal karakter van de organisatie beter belicht en profileert ze zich ondubbelzinnig als een voedingsgroep", aldus het persbericht.

Nieuwe logo's

Naast de nieuwe naam zijn er ook nieuwe logo's. Niet alleen voor Van Ballegooijen Foods maar ook voor Royal VIVBuisman (boter en melkvetproducten) en Van der Pol (deegproducten). Deze ondernemingen opereerden lange tijd onafhankelijk van elkaar onder de vlag van DTI. De afgelopen jaren is er een ontwikkeling richting verregaande samenwerking tussen de bedrijven ingezet. De nieuwe logo’s moeten deze verbondenheid uitstralen.

Daarnaast stralen de nieuwe logo’s volgens het persbericht ook uit wie Van Ballegooijen Foods is als voedingsgroep, welke waarden ze belangrijk vindt. "Topkwaliteit, vertrouwen, degelijk, traditie, hoffelijk en ondernemend, maar ook het predicaat Koninklijk voor Royal VIVBuisman en de status van Hofleverancier voor Van der Pol hebben bij de ontwikkeling van de nieuwe logo's dan ook heel sterk als leidraad gefungeerd. De belangrijkste inspiratie werd echter gevonden in de contouren van een blok roomboter, de rode draad door al de producten van Van Ballegooijen Foods."

Lees ook
IJs met probiotica voor gezonde hersenen

IJs met probiotica voor gezonde hersenen

Zuivel kandideert als nieuwe hype. Het kan een moodbooster worden. Verschillende studies zien een positief effect van zuivelproducten op het humeur en de mentale gezondheid. Dat biedt perspectief voor de zuivelindustrie, schrijft Australian Food News. Foto: Daria-Yakovleva, Pixabay Tijdens de eerste coronalockdown snackten consumenten vaker...

Zuiveltrends - Minder suiker, minder vet?

Zuiveltrends - Minder suiker, minder vet?

Minder vet, minder suiker, vegan: hoe vertalen deze trends zich naar de zuivelwereld? En wat betekent dat voor de ambachtelijke bakker? Slagroom en boter blijven belangrijke ingrediënten voor bakkers. Op dit vlak verandert er ogenschijnlijk niet veel. Hoe kunnen bakkers zich dan blijven vernieuwen? “Kijk naar de trends in het zuivelschap, waar bijvoorbeeld...

Van der Pol steunt het Rode Kruis

Van der Pol steunt het Rode Kruis

De wereld is in de ban van het coronavirus. De maatregelen die worden genomen tegen de verspreiding van het virus hebben een grote medische en sociale impact. Als familiebedrijf in de foodsector wil Van der Pol graag iets doen om te helpen en steunt het Rode Kruis.