Europain - Business en inspiratie voor alle ondernemers in de bakkerij- en banketbakkerijsector

Europain 2020

Europain in Parijs Porte de Versailles, van 11 tot 14 januari 2020, verschaft ondernemers in de bakkerij- en banketbakkerijsector een unieke mogelijkheid om de komende trends te ontdekken, opkomende markten te identificeren, nieuwe concepten uit te vinden, inspiratie te vinden voor hun komende creaties en de concurrentie een stapje voor te blijven.

Meer dan ooit stimuleert Europain business. Professionals kunnen dit jaar kennismaken met de Europain Business Meetings, die de kloof tussen de grote spelers in de sector overbruggen. Een Expert Advice-hub biedt een specialistische blik op projecten van de bezoekers, terwijl de startup-hub een volledige serie digitale oplossingen en Food Tech-innovaties presenteert. 

Komende januari worden tijdens de vier Europain-dagen stages georganiseerd:

  • Europain Forum is een Think Tank voor de sector die wegen voor overdenking en oplossingen voor groei voorstelt.
  • Europain Lab, een geheel nieuwe ruimte met een volledig operationele pop-upbakkerij.
  • ‘Bakery & Snacking’ en ‘Sweat creation’-podia introduceren demonstraties om professionals te helpen om de nieuwe mogelijkheden om hun activiteiten te ontwikkelen optimaal te benutten.
    Deze podia verwelkomen de beste zoete en hartige bakkers, die het dynamisme van hun beroep zullen illustreren via een serie demonstraties. Ze zullen hun technieken en recepten delen, die de evolutie van de voortdurende veranderende consumptiegewoontes volgen.
  • Tijdens de Wereldbeker bakkerij en Europese beker banketbakkerij, de continentale selectie voor de ‘Wereldbeker banketbakkerij’, kunnen de bezoekers de creativiteit en de uitmuntendheid van de opkomende generaties bewonderen!

Vraag uw gratis badge hier aan

https://www.europain.com/en

Lees ook
NBOV: Bakkers voelen effecten coronamaatregelen

NBOV: Bakkers voelen effecten coronamaatregelen

Bakkers beginnen de effecten van de coronamaatregelen te voelen. Dat blijkt uit onderzoek van branchevereniging NBOV. Bijna 80 procent van de bakkers lopen omzet uit het derde kanaal, de afzet aan horeca en catering. Ook zien bakkers (41 procent) minder klanten in de winkel en bijna 62 procent geeft aan dit voorjaar 32 procent omzet mis te lopen.

Arjan van der Eijk investeerde in uitbreiding van zijn bakkerij

Arjan van der Eijk investeerde in uitbreiding van zijn bakkerij

Echte Bakker Arjan van der Eijk is blij met de uitbreiding van zijn bakkerij in Haastrecht. Door een glazen wand zien klanten nu hoe de banketbakkers appeltaarten bakken. Maar de verbouwing ging niet zonder slag of stoot. “Toen de eerste paal de grond in ging, stuitten we na anderhalve meter al op water.”

Creativiteit als wapen tegen coronacrisis

Creativiteit als wapen tegen coronacrisis

De coronacrisis hakt er flink in bij de Nederlandse voedingsspeciaalzaken. De brancheverenigingen van bakkers, slagers, viswinkels en slijters zien dramatische omzetverliezen én een enorme veerkracht en creativiteit. Wat kunnen we van elkaar leren?