Kris Huijsman en Zoë Haket van bakkerswinkel Huijsgemaakt in ’s Gravenzande maken gebruik van slimme technologie, zoals apps en digitale voorraadregistratie. Dat levert tijdwinst op en scheelt ergernis. De kwaliteit van de producten en de ambacht van het vak, staan daarbij voorop. “Innovaties mogen niet ten koste gaan van het product.”
De bakkerij van Kris en Zoë is anderhalf jaar geopend en dus nog gloednieuw. Ze lieten de zaak door een timmerman uit het dorp inrichten. “Als startende ondernemers hadden we geen budget voor een interieurbouwer voor de bakkerij. Bovendien wilden wij het anders.”
Openheid en transparantie is daarbij van groot belang. Vanuit de winkel zie je het maakproces. De bakkers werken achter glas. “Dat heeft niet alleen als voordeel dat de mensen zien wat we doen. Voor de bakkers is het ook fijn werken. Ze zien wat voor weer het buiten is, staan niet in een donker hol. En wanneer klanten vragen hebben, kunnen wij even de winkel inlopen om vragen te beantwoorden. Soms nemen we klanten mee om te laten zien wat we maken.”