Organiseer een tasting in uw eigen winkel

Bakkers in bedrijf_Tasting SAB

Bakkers-in-bedrijf_Tasting-SAB-300x203 Het zal u niet ontgaan zijn: net voor Pasen is de campagne ‘Brood uit Europa. Goed verhaal’ van start gegaan. Met financiële steun vanuit de Europese Unie hebben zowel industriële als ambachtelijke partijen uit de sector de handen ineengeslagen om brood de komende drie jaar stevig op de kaart te zetten. Een sfeervolle TV-commercial met een prachtige Ode aan Brood, nieuwe artikelen op de website Brood.net en informatieve infographics die via social media kunnen worden gedeeld ondersteunen de campagne. Bovendien worden in de komende periode op 350 plekken in Nederland zogenaamde tastings georganiseerd om de consument te laten proeven hoe heerlijk ons brood smaakt.

Vanaf 16 april kunnen ook ambachtelijke bakkers tastings organiseren op hun eigen winkelvloer. De Stichting Ambachtelijke Bakkerij ondersteunt dit initiatief. Meedoen kost niets, behalve uw eigen inzet! Het kan mooie publiciteit voor uw eigen bakkerij opleveren!

Gratis promotiepakket

Bij deelname ontvangt u kosteloos een promotiepakket. Het promotiepakket bestaat uit een stoepbord (A1), 2 winkelposters (A3), 500 receptenflyers, 500 broodhistorieflyers en een staande vloerzuil. Wanneer u zich aanmeldt als organisator van een tasting, wordt het promotiemateriaal in een handzaam pakket kosteloos naar u toegestuurd. Bovendien wordt uw bedrijfsnaam en de datum van uw tasting vermeld op www.broodgoedverhaal.nl in de tastingfinder onder de kop ‘Kom Proeven’. Op deze manier weten consumenten dat ze bij u kunnen komen proeven.

Tast toe!

Een tasting is bedoeld om de consument de smaak van uw brood te laten ervaren. U kunt zelf bepalen waar, wanneer en grotendeels hoe u de tasting laat plaatsvinden! Maar let op:

  • De tastings mogen om alle soorten groot- en kleinbrood draaien, maar niet om snacks zoals worstenbroodjes of saucijzenbroodjes.
  • De tastings draaien om proeven en om het laten zien van de veelzijdigheid van brood.
  • Er mogen geen gezondheidsclaims of andere voedingsclaims worden neergelegd.
  • U dient het eerlijke verhaal over brood te vertellen.

Meedoen?

Wilt u ook een tasting organiseren en een gratis promotiepakket ontvangen? Meldt u dan nu aan via info@ambachtelijkebakkerij.nu onder vermelding van:

  • naam van de bakkerij
  • volledig adres
  • datum tasting
  • tijdstip tasting

Wilt u meer informatie of heeft u vragen? Kijk op onze website of neem contact met ons op via info@ambachtelijkebakkerij.nu.

Profiteer ook van deze mooie campagne en laat uw klant proeven! Brood blijft verrassen: u toch ook? Meer informatie over de campagne ‘Brood. Goed Verhaal’ kunt u vinden op www.broodgoedverhaal.nl. De materialen kunt u zelf ook bekijken en downloaden vanaf www.brood.net/eudownloads.

Lees ook
Beko OmzetBarometer signaleert grote verschillen tussen bakkers

Beko OmzetBarometer signaleert grote verschillen tussen bakkers

Beko Advies maakt vandaag (16 juli) de resultaten van de Beko Omzet Barometer tot en met week 26  bekend. De resultaten geven een goed beeld van het eerste halfjaar van 2019. In de gegevens is rekening gehouden met het effect van de btw-verhoging. De gegevens van 2018 zijn omgerekend naar het nieuwe btw-tarief van 9%. Pasen vorig jaar erg vroeg,...

Haal alles uit je omzet deze zomer(vakantie)

Haal alles uit je omzet deze zomer(vakantie)

Kijk jij ook zo uit naar de zomer(vakantie)? Ga je op vakantie of blijf je lekker thuis en doorwerken? Hoe dan ook, als half Nederland op vakantie gaat, zien winkels hun omzet vaak dalen. Wat kun je doen om dit te voorkomen? Met de zomervakantie in het vooruitzicht zet de Stichting Ambachtelijke Bakkerij alvast een aantal tips voor jou op een rij! Tekst:...

Acht punten die van je winkel een experience maken

Acht punten die van je winkel een experience maken

Experience wordt steeds belangrijker voor een winkel. Klanten zijn op zoek naar een ervaring. Het begrip experience-economy is al twintig jaar geleden bedacht, maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk wat een ‘ervaring’ precies is. Katelijn Quartier benoemt acht eigenschappen die van een winkel een experience maken.

Banketbakker omgeving Veenendaal gezocht

Banketbakker omgeving Veenendaal gezocht

Wij zijn op zoek naar banketbakker. Dit mag een zelfstandig werkende zijn maar ook een schoolverlater die op zoek is naar een leuke baan. Je komt in een team van...

Zelfstandig werkend broodbakker, omgeving Hilversum

Zelfstandig werkend broodbakker, omgeving Hilversum

Je zal in een klein team gaan werken waar je als deegmaker/ broodbakker ingezet gaat worden. Je bent flexibel inzetbaar en wanneer nodig wissel je met collega's...

Zelfstandig werkend banketbakker omgeving Harderwijk

Zelfstandig werkend banketbakker omgeving Harderwijk

Voor onze klant in de omgeving van Harderwijk zijn we per direct op zoek naar (ervaren) zelfstandig werkend banketbakker. Het betreft een fulltime functie, bij goed...