Organiseer een tasting in uw eigen winkel

Bakkers in bedrijf_Tasting SAB

Bakkers-in-bedrijf_Tasting-SAB-300x203 Het zal u niet ontgaan zijn: net voor Pasen is de campagne ‘Brood uit Europa. Goed verhaal’ van start gegaan. Met financiële steun vanuit de Europese Unie hebben zowel industriële als ambachtelijke partijen uit de sector de handen ineengeslagen om brood de komende drie jaar stevig op de kaart te zetten. Een sfeervolle TV-commercial met een prachtige Ode aan Brood, nieuwe artikelen op de website Brood.net en informatieve infographics die via social media kunnen worden gedeeld ondersteunen de campagne. Bovendien worden in de komende periode op 350 plekken in Nederland zogenaamde tastings georganiseerd om de consument te laten proeven hoe heerlijk ons brood smaakt.

Vanaf 16 april kunnen ook ambachtelijke bakkers tastings organiseren op hun eigen winkelvloer. De Stichting Ambachtelijke Bakkerij ondersteunt dit initiatief. Meedoen kost niets, behalve uw eigen inzet! Het kan mooie publiciteit voor uw eigen bakkerij opleveren!

Gratis promotiepakket

Bij deelname ontvangt u kosteloos een promotiepakket. Het promotiepakket bestaat uit een stoepbord (A1), 2 winkelposters (A3), 500 receptenflyers, 500 broodhistorieflyers en een staande vloerzuil. Wanneer u zich aanmeldt als organisator van een tasting, wordt het promotiemateriaal in een handzaam pakket kosteloos naar u toegestuurd. Bovendien wordt uw bedrijfsnaam en de datum van uw tasting vermeld op www.broodgoedverhaal.nl in de tastingfinder onder de kop ‘Kom Proeven’. Op deze manier weten consumenten dat ze bij u kunnen komen proeven.

Tast toe!

Een tasting is bedoeld om de consument de smaak van uw brood te laten ervaren. U kunt zelf bepalen waar, wanneer en grotendeels hoe u de tasting laat plaatsvinden! Maar let op:

  • De tastings mogen om alle soorten groot- en kleinbrood draaien, maar niet om snacks zoals worstenbroodjes of saucijzenbroodjes.
  • De tastings draaien om proeven en om het laten zien van de veelzijdigheid van brood.
  • Er mogen geen gezondheidsclaims of andere voedingsclaims worden neergelegd.
  • U dient het eerlijke verhaal over brood te vertellen.

Meedoen?

Wilt u ook een tasting organiseren en een gratis promotiepakket ontvangen? Meldt u dan nu aan via info@ambachtelijkebakkerij.nu onder vermelding van:

  • naam van de bakkerij
  • volledig adres
  • datum tasting
  • tijdstip tasting

Wilt u meer informatie of heeft u vragen? Kijk op onze website of neem contact met ons op via info@ambachtelijkebakkerij.nu.

Profiteer ook van deze mooie campagne en laat uw klant proeven! Brood blijft verrassen: u toch ook? Meer informatie over de campagne ‘Brood. Goed Verhaal’ kunt u vinden op www.broodgoedverhaal.nl. De materialen kunt u zelf ook bekijken en downloaden vanaf www.brood.net/eudownloads.

Lees ook
Bakker Piet houdt vast aan transparantie

Bakker Piet houdt vast aan transparantie

Een gloednieuwe bakkerij met lunchroom en vergaderfaciliteiten. Ronny en Esther van der Horst van Bakker Piet verhuisden van een kleine bakkerij in het dorp naar een nieuwe plek aan de rand van Elspeet. Bij de nieuwbouw gold als stelregel dat alles transparant moest zijn.

‘Wij streven geen reproduceerbare perfectie na’

‘Wij streven geen reproduceerbare perfectie na’

Granen zijn leidinggevend voor het proces van deeg en brood maken bij bakkerij & keuken De Veldkeuken in Bunnik. Eigenaar en bakker René van der Veer werkt grotendeels met Nederlandse granen die hij deels zelf maalt. Recepturen zijn toegespitst op die graansoorten en blijft hij aanpassen.

Bakkers in de media - week 24

Bakkers in de media - week 24

Frank Janssen over stijgende prijzen, een In Memoriam voor bakker Tijmen Hoogendoorn en Afslag Worstenbrood. Wat lazen we deze week over de bakkersbranche in andere media?