3-minuten-info folders van Stichting Ambachtelijke Bakkerij

WEB_24-25 Advertorial SAB foto1

Wat zijn gluten nu eigenlijk? Wat maakt volkoren zo gezond? En wat zijn de specifieke eigenschappen van tarwe, haver of rogge? Allemaal vragen die ook uw consument wellicht weleens in de winkel stelt. Natuurlijk is het belangrijk dat uw medewerkers deze vragen zelf kunnen beantwoorden. De Stichting Ambachtelijke Bakkerij biedt daarbij een handig hulpmiddel: de 3-minuten-info folder.

Uit Bakkers in bedrijf editie 2-2018

WEB_24-25-Advertorial-SAB-foto1-300x179 “De 3-minuten-info folders zijn ontwikkeld voor de consument van nu, die weinig tijd heeft maar wel steeds meer weten wil”, vertelt Sandra Pluim, coördinator van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij. “In handzame, fraai vormgegeven folders wordt steeds één thema bij de kop gepakt en in heldere bewoordingen kort en bondig toegelicht. Binnen drie minuten is de klant op de hoogte van de belangrijkste feiten rondom het betreffende onderwerp. Door de informatie op papier aan te bieden, kan de consument het thuis nog eens rustig doorlezen. We zien het als een extraatje van de bakker naar zijn klant, waarmee hij zijn rol als kennisspecialist en smaakheld onderstreept. En wie weet worden de producten en kennis van de ambachtelijke bakker dan wel het onderwerp van gesprek aan tafel!”

De onderwerpen die in de 3-minuteninfo folders worden behandeld, zijn actuele onderwerpen waarover de klant regelmatig vragen stelt in de winkel of online. “We kiezen de thema’s in overleg met bakkers uit de praktijk”, licht Sandra toe. “Wanneer een bakker zelf een idee heeft voor deze serie folders, mag hij altijd contact met me opnemen. We onderzoeken dan of er meer behoefte aan een folder over dat onderwerp bestaat en zo ja, dan brengen we hem uit. De Stichting Ambachtelijke Bakkerij is er immers door en dus ook voor de bakker: de bakker moet zelf aangeven waarbij hij gebaat is. Dan maken wij daar meteen werk van.” Op dit moment zijn er al 3-minuten-info folders over de onderwerpen desem, suiker, haver, gerst, rogge, maïs, quinoa, spelt, tarwe, gluten, bewaartips brood, bewaartips banket en Brood & Sport. “Iedere bakker kan de folders per honderd exemplaren bestellen”, aldus Sandra. “Een set van honderd folders kost € 90 exclusief BTW. Standaard wordt € 15 verzendkosten in rekening gebracht, ongeacht het aantal sets folders dat wordt besteld.” Wie goede contacten heeft met een eigen drukker, kan via de SAB ook de professionele drukbestanden ontvangen en de materialen zelf laten drukken – wellicht tegen een aantrekkelijker tarief.

WEB_24-25-Advertorial-SAB-foto-bij-kader-Bakwerk-Covers-Bakwerk-300x205 Bakwerk

Naast de 3-minuten-info folders publiceert de Stichting Ambachtelijke Bakkerij viermaal per jaar het magazine Bakwerk. Dit vrolijke en professioneel vormgegeven tijdschrift boordevol  onderwerpen die uw klant interesseren is eveneens te bestellen bij de SAB om uit te delen aan uw klanten. Bakwerk kan worden voorzien van uw eigen logo, zodat u heel duidelijk zelf de afzender bent. Deelt u uw kennis liever digitaal dan op papier? Dan kunt u de artikelen uit Bakwerk via de website www.ambachtelijkebakkerij.nu eenvoudig delen via uw eigen online kanalen.

Digitaal delen

Steeds meer bakkers benaderen hun klanten digitaal, bijvoorbeeld via schermen in de winkel, via de website of via diverse social media. Ook op die manier kan de informatie uit de 3-minuten-info folders uitstekend worden gedeeld. “Op www.ambachtelijkebakkerij.nu zijn de digitale bestanden van de folders te downloaden”, laat Sandra weten. “Ook kun je ervoor kiezen daar de ‘kale’ tekst op te halen. Je kunt beide varianten zelf online via eigen kanalen delen.”

Sandra benadrukt dat niet de Stichting Ambachtelijke Bakkerij de afzender van hun materialen wil zijn, maar dat bakkers de informatie die de SAB voor hen ontwikkelt juist namens zichzelf mogen en moeten delen. “De SAB wil ambachtelijke bakkers ondersteunen om zichzelf te profileren. Wij bieden kwalitatief goede en professioneel ontwikkelde content aan om het de ambachtelijke bakker zo eenvoudig en aantrekkelijk mogelijk te maken zíjn kennis en expertise met de klant te delen. Daarom kunnen onze papieren uitingen zoals de 3-minuteninfo folders en het magazine Bakwerk altijd van het eigen logo worden voorzien en kun je alle online content namens jezelf aanbieden en delen. Alles wat wij doen, doen we voor de bakker!”

Stichting Ambachtelijke Bakkerij op Bakkersvak

Ook op de nieuwe locatie in Gorinchem presenteert de Stichting Ambachtelijke Bakkerij zich op Bakkersvak. In een sfeervolle stand, die samen met de NBOV en NBA wordt ingericht en gedeeld, is coördinator van de stichting Sandra Pluim aanwezig om twee dagen lang volop van gedachten te wisselen met bakkers en inspiratie op te doen. Wat heeft u nodig om uw klanten te verleiden? Waaraan heeft u behoefte op de winkelvloer? Welke ondersteuning kunt u gebruiken als het gaat om reclame en promotie? Ook deelt zij graag de laatste informatie over alle activiteiten van de SAB in 2018. En dat alles onder het genot van een goed kopje koffie, gezet door een professionele barista. Graag tot ziens op Bakkersvak dus: standnummer E141.

 

Stichting Ambachtelijke Bakkerij is te bereiken op tel. 088 – 666 9 333 en via mail op info@ambachtelijkebakkerij.nu. Volg ons ook op Twitter en Facebook onder ‘bakkerijambacht’ of kijk op www.ambachtelijkebakkerij.nu.

Stichting-Ambachtelijke-Bakkerij-300x43
Lees ook
Dekom presenteert digitale zomercatalogus

Dekom presenteert digitale zomercatalogus

De nieuwe zomercatalogus van Dekom is verschenen. Bakkers, patissiers en chocolatiers kunnen deze downloaden op de website van de decoratiespecialist. Dekom is leverancier van decoraties voor bakkerijen, horeca en industrie.

NBOV: Bakkers voelen effecten coronamaatregelen

NBOV: Bakkers voelen effecten coronamaatregelen

Bakkers beginnen de effecten van de coronamaatregelen te voelen. Dat blijkt uit onderzoek van branchevereniging NBOV. Bijna 80 procent van de bakkers lopen omzet uit het derde kanaal, de afzet aan horeca en catering. Ook zien bakkers (41 procent) minder klanten in de winkel en bijna 62 procent geeft aan dit voorjaar 32 procent omzet mis te lopen.

Creativiteit als wapen tegen coronacrisis

Creativiteit als wapen tegen coronacrisis

De coronacrisis hakt er flink in bij de Nederlandse voedingsspeciaalzaken. De brancheverenigingen van bakkers, slagers, viswinkels en slijters zien dramatische omzetverliezen én een enorme veerkracht en creativiteit. Wat kunnen we van elkaar leren?

Zelfstandig werkend broodbakker omgeving Rijswijk

Zelfstandig werkend broodbakker omgeving Rijswijk

Wat ga je doen?Ter uitbreiding van het huidige team komt er een functie van allround broodbakker bij. Deze is voor de lange termijn en voor 38 uur per week. In deze...

Vakantiemedewerker voor in het banket gezocht, omgeving Haaksbergen

Vakantiemedewerker voor in het banket gezocht, omgeving Haaksbergen

Wat ga je doen?Wij zijn op zoek naar een banketbakker voor de weken 26 tot ongeveer week 36. Je zal gaan werken op de afdeling nat gebak. Je komt in een moderne...

Medewerker Inpak/ Verdeel/ Vriezer in de Bollenstreek

Medewerker Inpak/ Verdeel/ Vriezer in de Bollenstreek

Wat ga je doen?Voor onze klant in de Bollenstreek (Zuid-Holland) zijn we per direct op zoek naar een medewerker die actief kan zijn op de afdeling inpak, verdeel...