Test jouw kennis van het gewijzigde Warenwetbesluit Meel en brood

Bakkersbrein

Om consumenten meer duidelijkheid over broodsoorten te geven, geldt er sinds 1 juli 2020 een aangepast Warenwetbesluit Meel en brood. De nieuwe regels hebben een overgangstermijn van 2 jaar. Dat betekent dat je tot 1 juli 2022 de tijd hebt om aan deze verplichting te voldoen. Hoeveel weet jij al van het nieuwe Warenwetbesluit? Stichting Ambachtelijke bakkerij helpt hierbij met Bakkersbrein.

In de quizapp Bakkersbrein staat de maandcategorie (die elke maand van thema wisselt) nu volledig in het teken van het gewijzigde Warenwetbesluit Meel en brood. Zo kunnen jij en je medewerkers testen hoe goed jullie al op de hoogte zijn.

Bakkersbrein

De quiz Bakkersbrein is ontwikkeld door de Stichting Ambachtelijke Bakkerij en de Nationale Bakkerij Academie (NBA) en is speciaal bedoeld voor verkoop- en productiemedewerkers van bakkerijen. Met de app kunnen zij spelenderwijs hun kennis vergroten. Binnen tien verschillende thema’s, zoals bijvoorbeeld Chocolade, Hygiëne en Verpakken & bewaren, worden in de app tien verschillende vragen gesteld. 

Lees ook
Inschrijving voor het Burgemeestersontbijt open voor ambachtelijke bakkers

Inschrijving voor het Burgemeestersontbijt open voor ambachtelijke bakkers

Het Burgemeestersontbijt, onderdeel van het Nationaal Schoolontbijt, is terug van weggeweest. Stichting Ambachtelijke Bakkerij organiseert het Burgemeestersontbijt dit jaar in de eerste week van oktober. Alleen ambachtelijke bakkers kunnen deelnemen.

Online en offline sterk staan in 2022

Online en offline sterk staan in 2022

In 2025 wil de Stichting Ambachtelijke Bakkerij hét platform zijn voor alle online- en offlinecommunicatie van de ambachtelijke bakkerij. Een ambitieus streven. Vorig jaar is de basis gelegd voor de plannen: dit jaar wordt het fundament verder verstevigd en uitgebreid.

Stichting Ambachtelijke Bakkerij sluit zich aan bij tweejarige broodcampagne

Stichting Ambachtelijke Bakkerij sluit zich aan bij tweejarige broodcampagne

Komend jaar wordt in de derde week van januari de nationale Week van het Brood georganiseerd. Die vormt de aftrap van een tweejarige imagocampagne en heeft als thema ‘Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig’. De Stichting Ambachtelijke Bakkerij helpt ambachtelijke bakkers om volop gebruik te maken van deze week om zichzelf én hun (volkoren) producten...