Online platform van TNO moet innovatie in het MKB bevorderen

question-2519654_1280

Afbeelding van nugroho dwi hartawan via Pixabay

TNO (Nederlandse organisatie voor toegepast natuurwetenschappelijk onderzoek) lanceert de "TNO-MKB innovatiemotor" om de samenwerking tussen de onderzoeksorganisatie en het midden- en kleinbedrijf te versterken. TNO pompt zelf €5 miljoen extra in het online platform.

TNO wil kennis toegankelijker maken voor het MKB met onder andere de "TNO-MKB innovatiemotor", die medio 2021 start. Het moet een interactief ondernemersplatform voor innovatie worden, waarin MKB-ondernemers en TNO elkaar nóg beter weten te vinden, aldus het nieuwsbericht van TNO

Het online platform bevat een actueel en relevant aanbod uit alle expertisegebieden van TNO, speciaal geselecteerd voor het MKB. Je kunt er zien welke onderwerpen en projecten beschikbaar zijn voor deelname door MKB'ers en hoe ondernemers daaraan mee kunnen doen. 

Jacco Vonhof, voorzitter MKB-Nederland: “Juist nu is het belangrijk om te investeren in het MKB en ondernemers te helpen de crisis dóór en uit te komen. Kennis en technologie toegankelijk en vindbaar maken helpt hen om weer te kunnen groeien. MKB-vouchers zijn daarbij een makkelijk, laagdrempelig instrument. Het zou daarom goed zijn als het kabinet daarin ook investeert en zo een extra impuls geeft aan innovatie in MKB.”

Vernieuwing van MKB-producten en -diensten is belangrijk voor onder meer groei in banen en productiviteit van de bedrijven, en de huidige coronacrisis doet daar nog een schepje bovenop. TNO noemt het essentieel dat het MKB vroeg kan aansluiten bij de ontwikkeling van nieuwe waardeketens om maatschappelijke transities te versnellen en tegelijkertijd de economie te versterken.

Nienke Dijkstra, Marktmanager MKB bij TNO: “TNO heeft enorm veel kennis, van quantum technologie tot elektrificatie van de chemie. Wij gaan ons de komende jaren maximaal in zetten om die kennis waar dat kan te delen met het MKB zodat innovaties nog sneller en beter landen in de maatschappij. Wanneer je als ondernemer nu al kansen ziet voor een samenwerking, nodig ik je van harte uit om contact op te nemen.”

Meer over
Lees ook
‘Mijn Digitale Zaak’ helpt retailers in het mkb digitaliseren

‘Mijn Digitale Zaak’ helpt retailers in het mkb digitaliseren

Veel ondernemers zijn bezig met digitalisering. Daarom ging eind juni ‘Mijn Digitale Zaak’ van start. Met dit initiatief kunnen mkb-ondernemers met 2 tot en met 50 werknemers aan de slag met verdere digitalisering van de bedrijfsvoering.

NBOV: spil in bakkerijbranche in turbulente tijden

NBOV: spil in bakkerijbranche in turbulente tijden

De NBOV is als klassieke ondernemersorganisatie opgericht om de gezamenlijke belangen van de ambachtelijke bakkerijbranche te behartigen. De organisatie is inmiddels meer dan dat: ze helpt ondernemers en de branche op vele vlakken en is de ‘linking pin’ tussen ondernemers en overheid. NBOV-directeur Marie-Hélène Zengerink en voorzitter Arend Kisteman...

Inschrijving Food100 begonnen

Inschrijving Food100 begonnen

De Food100 is een lijst met de meest impactvolle voedselveranderaars en biedt een podium voor mensen die zich inzetten voor beter en eerlijker voedsel voor iedereen. De inschrijving voor de lijst van 2022 is tot 1 juni geopend.