Lancering nieuwe quiz-app Bakkersbrein

GOUDA - De Nationale Bakkerij Academie en Stichting Ambachtelijke Bakkerij hebben een app, genaamd Bakkersbrein, gelanceerd voor verkoopmedewerkers van bakkerijen. Al binnen een week hebben zich bijna 350 mensen geregistreerd en wordt er fanatiek gespeeld. “Vanaf het eerste moment dat de app beschikbaar, wordt het vaak gedownload”, aldus Sandra Pluim van Stichting Ambachtelijke Bakkerij. “Achter de schermen kunnen we zien hoe er gespeeld wordt en we zijn aangenaam verrast.”

Bakkersbrein

Bakkersbrein is een quiz die op een smarttelefoon gespeeld kan worden, waarmee het kennisniveau wordt getest en vergroot. In 10 thema’s, dienen elk 10 vragen te worden beantwoord. Het gaat om vragen over brood, banket, chocolade, maar ook over hygiëne, allergenen en hoe om te gaan met klanten. Er kunnen prijzen mee worden gewonnen. De prijswinnaars worden in november bekend gemaakt.

Inzicht

Met gebruik van een unieke campagnecode krijgt de ondernemer inzicht in de onderwerpen die goed gaan en die binnen het verkoopteam nog aandacht verdienen. “Ondernemers krijgen zo een goed beeld van de kennis van hun medewerksters. Verbetermogelijkheden worden meteen helder”, aldus Carla Zwierstra van de Nationale Bakkerij Academie.

Campagnecode

Alle ondernemers hebben een eigen campagnecode ontvangen, waardoor er frequent geïnformeerd kan worden over de onderwerpen die in het winkelteam goed gaan en die nog aandacht verdienen. De app is gratis te downloaden in zowel de appstore (IOS) als playstore (Android).

Lees ook
Test jouw kennis van het gewijzigde Warenwetbesluit Meel en brood

Test jouw kennis van het gewijzigde Warenwetbesluit Meel en brood

Sinds 1 juli 2020 geldt het aangepaste Warenwetbesluit Meel en brood. Hoeveel weet jij al van het nieuwe Warenwetbesluit? Stichting Ambachtelijke bakkerij helpt hierbij met Bakkersbrein.

Stichting Ambachtelijke Bakkerij haakt in op de bijzondere dagen in september

Stichting Ambachtelijke Bakkerij haakt in op de bijzondere dagen in september

De vakanties zitten er weer op en het gewone leven begint weer. Hoewel het gewone leven er dit jaar anders dan normaal uitziet door de corona. September heeft volgens Stichting Ambachtelijke Bakkerij een aantal leuke dagen waar de bakker op social media kan inhaken.

Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft vijf tips voor online communicatie

Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft vijf tips voor online communicatie

Welk nieuws bied je in deze coronatijd zelf aan als bakkerij? Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft vijf tips voor online communicatie.