Lancering nieuwe quiz-app Bakkersbrein

GOUDA - De Nationale Bakkerij Academie en Stichting Ambachtelijke Bakkerij hebben een app, genaamd Bakkersbrein, gelanceerd voor verkoopmedewerkers van bakkerijen. Al binnen een week hebben zich bijna 350 mensen geregistreerd en wordt er fanatiek gespeeld. “Vanaf het eerste moment dat de app beschikbaar, wordt het vaak gedownload”, aldus Sandra Pluim van Stichting Ambachtelijke Bakkerij. “Achter de schermen kunnen we zien hoe er gespeeld wordt en we zijn aangenaam verrast.”

Bakkersbrein

Bakkersbrein is een quiz die op een smarttelefoon gespeeld kan worden, waarmee het kennisniveau wordt getest en vergroot. In 10 thema’s, dienen elk 10 vragen te worden beantwoord. Het gaat om vragen over brood, banket, chocolade, maar ook over hygiëne, allergenen en hoe om te gaan met klanten. Er kunnen prijzen mee worden gewonnen. De prijswinnaars worden in november bekend gemaakt.

Inzicht

Met gebruik van een unieke campagnecode krijgt de ondernemer inzicht in de onderwerpen die goed gaan en die binnen het verkoopteam nog aandacht verdienen. “Ondernemers krijgen zo een goed beeld van de kennis van hun medewerksters. Verbetermogelijkheden worden meteen helder”, aldus Carla Zwierstra van de Nationale Bakkerij Academie.

Campagnecode

Alle ondernemers hebben een eigen campagnecode ontvangen, waardoor er frequent geïnformeerd kan worden over de onderwerpen die in het winkelteam goed gaan en die nog aandacht verdienen. De app is gratis te downloaden in zowel de appstore (IOS) als playstore (Android).

Lees ook
NBA organiseert online training voor leidinggevenden

NBA organiseert online training voor leidinggevenden

Vanwege de coronacrisis blijft live trainen voorlopig nog even lastig. Daarom gaat de Nationale Bakkerij Academie (NBA) gewoon door met de online trainingen. Voor leidinggevenden in zowel de industriële als ambachtelijke bakkerijen heeft de opleider twee nieuwe online trainingen ontwikkeld.

Stichting Ambachtelijke Bakkerij: Op naar een gezond 2021!

Stichting Ambachtelijke Bakkerij: Op naar een gezond 2021!

Het jaar 2020 is totaal anders verlopen dan we ons de afgelopen jaarwisseling konden voorstellen. Het coronavirus heeft de wereld en ons dagelijks leven ingrijpend veranderd. Toch staat de decembermaand gewoon weer voor de deur. Een moment om terug te blikken én vooruit te kijken, ook voor de Stichting Ambachtelijke Bakkerij.

December is dé maand om op te vallen

December is dé maand om op te vallen

De Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) is er voor bakkers, ondernemers en bakkerijmede­werkers en wil bijdragen aan de promotie van de ambachtelijke bakker. Een groot deel van die promotie bestaat uit communicatie met de klant: via medewerkers, sociale media, de website én in de winkel. De decembermaand leent zich bij uitstek voor optimale communicatie...