Generatie Z wil alles tegelijk: vers, verrassend, lekker, gezond, kant-en-klaar

avocado_pixabay

Foto: Pixabay

Makers van voedsel die in de toekomst geld willen kunnen verdienen, doen er goed aan om te kijken naar de consumenten van de toekomst. De stijgende koopkracht van Generatie Z drukt zijn stempel op het voedsellandschap. Dit van jongs af aan met internettoepassingen opgegroeide leeftijdscohort heeft andere en meer specifieke verwachtingen van voeding dan hun ouders, schrijft Australian Food News.

Veranderende sociale en economische contexten creëren een onzekere toekomst voor Gen Z. Als deze jonge mensen hun opleiding afronden, stappen ze de ‘grote slechte wereld’ in, waarin niets zeker is. Ze willen zichzelf zo nu en dan trakteren op luxeproducten op zoek naar een geluksmoment. Ze staan bovendien meer open voor nieuwe voedselervaringen, experimenteren met ingrediënten- en smaakcombinaties.

De onlinewereld stelt Gen Z in staat zich te profileren zoals zij dat willen. Gen Z ziet voedsel als een uitdrukking van wie ze willen zijn in de ogen van anderen.

Gen Z is vanwege de onlinewereld bovendien een on-demand generatie. Alles wat deze jonge mensen willen eten, moet binnen één druk op de knop beschikbaar zijn. Gemak is hun manier van leven en moet gecombineerd kunnen worden met smaak, kwaliteit, verse beschikbaarheid en gezondheid.

Foodlog

Lees ook
Congresprogramma Food Technology bekend: Food meets hightech

Congresprogramma Food Technology bekend: Food meets hightech

Op 1 en 2 december organiseren Mikrocentrum en vakblad EVMI (Alea Publishers) samen het congres Food Technology 2021 in de Brabanthallen, ’s-Hertogenbosch. Hier komen food en hightech samen, met als doel de voedingsmiddelenindustrie op weg te helpen naar 2050. Oftewel: hoe kan het efficiënter, effectiever, duurzamer?

Congresprogramma Food Technology bekend: Food meets hightech

Congresprogramma Food Technology bekend: Food meets hightech

Op 1 en 2 december organiseren Mikrocentrum en Vakblad EVMI (Alea Publishers) samen Food Technology 2021 in de Brabanthallen, ‘s-Hertogenbosch. Tijdens Food Technology 2021 komen food en hightech samen met als doel de voedingsmiddelenindustrie op weg te helpen naar 2050.

'We zijn constant bezig met het verbeteren van onze producten'

'We zijn constant bezig met het verbeteren van onze producten'

Automatisering, duurzaamheid en het vergroten van de efficiency: dat zijn momenteel de belangrijkste thema’s op het gebied van bakkerijmachines. Het zijn ontwikkelingen die al een aantal jaren spelen. Dat geldt voor zowel de ambachtelijke als de industriële bakkerij. Bakkers in bedrijf sprak met drie leveranciers. Vandaag het laatste deel met de EverBake...