De Echte Bakker in top 3 Beste Klantervaring

10 december 2021 Redactie Bakkers in bedrijf

De Echte Bakker staat op de derde plaats in het Beste Klantervaring-onderzoek van KPMG. De Echte Bakker één van de vijf nieuwkomers in de top 10 en schaart zich in een mooi rijtje A-merken. De verscollega’s van de Keurslager en Van der Valk Hotels staan op de eerste en tweede plaats.

Het Gilde is ontzettend trots op deze derde plaats. “Een positieve bevestiging dat we met onze strategische aanpak, waar Customer Excellence een belangrijk speerpunt in is, op de juiste route zitten naar een waardevolle klantervaring in de breedste zin”, aldus het Echte Bakkersgilde.

Top 10

ANWB, Specsavers, Rituals, Bijenkorf, KLM, Bol.com en Starbucks completeren de top 10. KPMG: “De top 10 van dit jaar is flink opgeschud, mede door invloed van de coronacrisis. De vijf nieuwkomers Echte Bakker, Keurslager, Specsavers, Bijenkorf en Starbucks worden met name gewaardeerd op het vlak van persoonlijke benadering, integriteit en betrouwbaarheid van het merk. Criteria die in crisistijd belangrijker lijken dan anders. Gedurende de coronapandemie zijn deze merken in staat gebleken hun warme contacten met klanten op peil te houden.”

Het onderzoek

KPMG voerde voor het twaalfde jaar op rij dit ‘Customer Experience’ (CX) onderzoek uit. Het geeft inzicht in de belangrijkste drijfveren voor een goede klantervaring en hoe merken daarop scoren volgens Nederlandse consumenten. In Nederland namen 5.033 consumenten deel aan het onderzoek naar merken in tien sectoren. De respondenten beoordeelden elk zo’n tien merken waarmee 47.000 merkevaluaties hebben plaatsgevonden. Op basis daarvan is een top 100 ranglijst van merken met de beste klantervaring opgesteld.

Altijd op de hoogte blijven?