De Echte Bakker in top 3 Beste Klantervaring

Echte Bakker_klantbeleving onderzoek KPMG

De Echte Bakker staat op de derde plaats in het Beste Klantervaring-onderzoek van KPMG. De Echte Bakker één van de vijf nieuwkomers in de top 10 en schaart zich in een mooi rijtje A-merken. De verscollega’s van de Keurslager en Van der Valk Hotels staan op de eerste en tweede plaats.

Het Gilde is ontzettend trots op deze derde plaats. “Een positieve bevestiging dat we met onze strategische aanpak, waar Customer Excellence een belangrijk speerpunt in is, op de juiste route zitten naar een waardevolle klantervaring in de breedste zin”, aldus het Echte Bakkersgilde.

Top 10

ANWB, Specsavers, Rituals, Bijenkorf, KLM, Bol.com en Starbucks completeren de top 10. KPMG: “De top 10 van dit jaar is flink opgeschud, mede door invloed van de coronacrisis. De vijf nieuwkomers Echte Bakker, Keurslager, Specsavers, Bijenkorf en Starbucks worden met name gewaardeerd op het vlak van persoonlijke benadering, integriteit en betrouwbaarheid van het merk. Criteria die in crisistijd belangrijker lijken dan anders. Gedurende de coronapandemie zijn deze merken in staat gebleken hun warme contacten met klanten op peil te houden.”

Het onderzoek

KPMG voerde voor het twaalfde jaar op rij dit ‘Customer Experience’ (CX) onderzoek uit. Het geeft inzicht in de belangrijkste drijfveren voor een goede klantervaring en hoe merken daarop scoren volgens Nederlandse consumenten. In Nederland namen 5.033 consumenten deel aan het onderzoek naar merken in tien sectoren. De respondenten beoordeelden elk zo’n tien merken waarmee 47.000 merkevaluaties hebben plaatsgevonden. Op basis daarvan is een top 100 ranglijst van merken met de beste klantervaring opgesteld.

Dossiers
Lees ook
Bas Gommans en Herman Schepers winnen De Echte Bakker DesemAwards 2022

Bas Gommans en Herman Schepers winnen De Echte Bakker DesemAwards 2022

Echte Bakkers Bas Gommans en Herman Schepers zijn de winnaars van de jaarlijkse desembroodkeuring van het Echte Bakkersgilde, die dinsdag 17 mei plaatsvond. Gommans behaalde de eerste prijs met zijn ongevulde desembrood en Herman Schepers won in de categorie gevuld desembrood.

Van Eeden, De Echte Bakker wint Best Customer Experience 2021

Van Eeden, De Echte Bakker wint Best Customer Experience 2021

Van Eeden, De Echte Bakker uit Noordwijkerhout is de winnaar van de Best Customer Experience 2021. De winkel van Van Eeden aan de Kerkstraat kwam als beste uit de test. De tweede plaats ging naar Gommans, De Echte Bakker uit Horst en de derde naar Van Meijel, De Echte Bakker uit Clinge.

Yes, we can!

Yes, we can!

Trends hebben vaak te maken met de manier waarop we leven en met veranderingen in de maatschappij. Het blijft altijd de vraag wat er eerst kwam: de vraag van de consument of de trend zelf? Het valt niet mee om als relatief kleine speler te bedenken wat de klant van morgen wil.