ALDI zet brood van Nederlandse tarwe centraal in nieuwe marketingcampagne

28 februari 2023 Redactie Bakkers in bedrijf

Supermarktketen ALDI focust in een nieuwe marketingcampagne op gezinnen met grote eters. In een de nieuwe commercial leggen ze de nadruk op versgebakken brood van Nederlandse tarwe. De campagne ‘Net zo vers gebakken, maar dan goedkoper’ komt vanaf vandaag terug op alle marketingkanalen van ALDI.

“In lijn met de intussen vertrouwde ALDI-campagnes willen we als positieve bondgenoot dicht bij de dagelijkse realiteit van de consument blijven. Daarom koppelen we een heldere claim aan een herkenbare situatie voor onze doelgroep”, zegt Luca Bade, Manager Campaigns bij ALDI in Nederland. “We zien een gezin, waar de puberzonen het dagelijkse brood als sneeuw voor de zon doen verdwijnen. En dan kun je maar beter slim inkopen. Het brood bij ALDI is zo aantrekkelijk geprijsd, dat het voor mensen moeilijk is om te geloven dat de kwaliteit goed is. En toch is dat echt zo; lekker vers gebakken, gemaakt van Nederlandse tarwe, maar dan goedkoper. Natuurlijk wel.”

De Bakkersgoud Rustiek broden van ALDI worden uitsluitend gemaakt met Nederlandse tarwe, gemalen door de Waddenmolen in Uithuizermeeden. In 2021 werd het Bakkersgoud Rustiek Extra Volkoren bekroond tot Huismerkproduct van het jaar.

Bekijk de nieuwe commercial hier.

Altijd op de hoogte blijven?