Maak het verschil met Mood Chocolates van Callebaut

Callebaut Mood_1

Kleur bekennen. Daar draait het om bij de Mood Chocolates. Het is een nieuw concept van Callebaut, dat aansluit op de behoeften van de nieuwe generatie consumenten en is gebaseerd op de trend Mood Food.

Mood Food? ‘Je bent wat je eet’, die uitspraak ken je vast wel. Eten beïnvloedt hoe we ons voelen en kan ons humeur een flinke boost ­geven. Denk maar aan mensen die in de ochtend een flinke kop koffie nodig hebben om de dag energiek te kunnen starten. Of ‘chocolate lovers’ die regelmatig een stuk chocolade eten om een blij en gelukkig gevoel te krijgen.

On the Go Snacking is dé trend

Daarnaast verandert het snackgedrag van de consument door de jaren. Opmerkelijk is dat de grens tussen snacks en maaltijden vervaagt. Meer dan de helft van de consumenten vervangt nu makkelijker een maaltijd door een snack. De verklaring hiervoor is dat vooral jongere ­generaties, zoals millennials en generatie Z, vaak onderweg zijn en kiezen voor snelheid en gemak. Snacks zijn daarom een aantrekkelijke voedingsbron voor consumenten en een interessante commerciële kans voor jou!

Handige toolbox

Om de Mood Chocolates goed te kunnen promoten in jouw winkel, op jouw website en op social media, hebben we een complete digitale marketing- en communicatietoolbox voor je ontwikkeld. Van recepten, kostprijs- en margeberekeningen, trendy productnamen en omschrijvingen tot foto’s, stickers, smaaklabels, ballotinkaartjes, posters, social media-tips en meer. In de toolbox vind je zowel drukklare bestanden als open files, die jouw eigen grafisch vormgever nog kan personaliseren.

Het concept

Callebaut Mood_3

Met de bovenstaande twee trends als uitgangspunt ­creëerden de chefs van Callebaut het Mood Chocolates-concept. Deze bitesize-chocolaatjes hebben elk een eigen kleur en vulling, op basis van specifieke ingrediënten om het humeur van jouw klanten te ‘boosten’. Zo draagt de paarsgekleurde ‘Berry Creative’ met bosvruchten en flavonoïden bij aan je creativiteit en productiviteit. En zorgt de geelgekleurde ‘Brighten your Day’ met frisse citroen en vitamine C voor een vrolijk humeur.
Onze chefs hebben drie unieke assortimenten Mood Chocolates ontwikkeld. Voor iedere chef, op elk niveau, aansluitend op ieders persoonlijke voorkeur. Ontdek de recepten op callebaut.com.

Fun-factor

De Mood Chocolates zijn een kleurrijke eyecatcher in je winkel en op social media. Ze zijn vernieuwend en onderscheidend en hebben een grote fun-factor. Doordat elke Mood Chocolate een eigen verhaal vertelt, wordt de consument bij elk eetmoment verrast! Het ideale totaal­concept om millennials en de generatie Z aan te trekken en hun true colours te laten delen via #moodchocolates.

Nieuwe generatie consumenten

Jongere generaties hebben steeds meer behoefte om te delen hoe ze zich voelen. Op social media of persoonlijk tegenover vrienden en familie. Een eigen identiteit is ­belangrijk, net als tonen waar je voor staat. De Mood Chocolates bieden een unieke manier om je gevoelens uit te drukken.
Hoe leuk is het om de Mood Chocolate Love Potion, die je in een romantische stemming brengt, cadeau te doen aan je crush? Wanneer je je niet kunt uitdrukken in woorden, zeg het dan met chocolade. En laten we eerlijk zijn, chocolade smaakt net iets lekkerder dan woorden, toch?

Verpakking

Callebaut Mood_2

Onze chefs hebben ook gedacht aan het juiste verpakkingsadvies. Verpak de Mood Chocolates in een handige koker en het is de perfecte snack voor onderweg. Bied een uitgebreider assortiment in een mooi doosje en het is een origineel cadeau voor vrienden en familie. De be­kende bakkerijgroothandels zijn op de hoogte van het Mood Chocolate-concept en bieden verschillende bij­passende verpakkingen.

Wist je dat...

  • van alle generaties millennials het meeste snacken?
  • 78% van de millennials zegt dat voeding een deel is van hun identiteit?
  • 76% van de consumenten zegt dat snacks hun humeur een boost geven?
  • 85% van de millennials snackt om zichzelf te verwennen of te belonen?
  • 83% van de consumenten vindt dat een lekkere snack past binnen een gezond dieet?
  • de nieuwe generatie consumenten, door het uitstellen van boodschappen, zeer gevoelig is voor impulsaankopen?

*FSIN, Foodservice Instituut, Foodshopper Monitor 2019.
**Mondelez – State of snacking report global.

Traceerbaar en 100% duurzaam

Consumenten kopen steeds bewuster en zijn daarom ook veeleisender. Ze vinden het belangrijk om producten te kiezen die duurzaam zijn geproduceerd en willen ook informatie over de verschillende schakels in de keten. Transparantie hierin zorgt voor een groter consumentenvertrouwen en meer loyaliteit. Vertel Callebauts verhaal aan jouw klanten: scan de QR-code om jouw chocolade te traceren tot aan de bron!

Callebaut Mood_4 Alle Callebaut- en Mona Lisa-decoratieproducten zijn te koop bij de bekende bakkerijgroothandels. Download het Mood Chocolate-concept op callebaut.nl of neem voor meer informatie contact op met je Callebaut-vertegenwoordiger.

logo Callebaut

Callebaut wordt  erdeeld door Hoogenboom Benelux B.V.
Website: callebaut.nl
Instagram: callebautchocolate
YouTube: callebaut chocolade.

Dossiers
Lees ook
VNO-NCW en MKB-Nederland roepen leden op om tweede lockdown te voorkomen

VNO-NCW en MKB-Nederland roepen leden op om tweede lockdown te voorkomen

Het gaat niet goed met de coronacijfers. Het aantal besmettingen neemt sterk toe en ook het aantal ziekenhuisopnames stijgt. Daarom roepen VNO-NCW en MKB-Nederland hun leden op om er alles aan te doen om een tweede lockdown te voorkomen.

Carlz presenteert de Haagse Plak

Carlz presenteert de Haagse Plak

Carlz brengt een nieuw product op de markt, de Haagse Plak. Een luxe cadeaubox met twee Haagse repen. De Haagse Plak is het derde Haagse chocoladeproduct van Carlz. Eerder lanceerde de ondernemer De Haagse Bal (de stadsbonbon van Den Haag) en de Haagse Kusjes.

‘Door onze ideeën te delen, komen we allemaal verder’

‘Door onze ideeën te delen, komen we allemaal verder’

“Het is voor de hele branche goed om verder te kijken dan alleen morgen”, vindt Meester Boulanger Peter Bienefelt. Hij praat tijdens de bijeenkomst ‘Blik van de Meester Boulangers op 2030’ met vak- en branchegenoten over de toekomst van brood. “Waar zouden we terecht kunnen komen en wat hebben we dan nodig? Het is belangrijk daar samen over na te denken.”