't Stoepje verkoopt 300.000 krentenbollen voor War Child

18 januari 2018

Tijdens de #saypeace campagne van War Child verkocht Bakkerij ‘t Stoepje 300.000 vredeskrentenbollen. Hiermee haalden de bakkers 15.000 euro op voor kinderen in oorlogsgebieden. De directeur van War Child, Tjipke Bergsma, nam de cheque 17 januari in ontvangst op de markt in Putten.

Een maand lang voerden de bakkers van ‘t Stoepje samen met War Child campagne. Met de slogan "Je bent géén krent als je voor vrede bent’’ doneerde 't Stoepje per verkochte krentenbol een donatie van 5 cent. Daarnaast riepen ze hun klanten op om mee te doen met de #saypeace-campagne, waarin de deelnemer een selfie moest maken met een speciale #saypeace-broodclip die vast zat aan de krentenbollenzak. De interactie tussen de traditionele marktkoopman, social media en de klant was uniek.

Tjipke Bergsma, directeur War Child: “Dankzij de geweldige inzet van de marktbakkers, kan War Child maar liefst 156 oorlogskinderen een jaar lang ondersteunen. War Child helpt wereldwijd in veertien landen oorlogskinderen met het verwerken van hun ingrijpende ervaringen. Daardoor kunnen zij weer contact maken met andere mensen en bouwen zij zelfvertrouwen op. Dat is echt hard nodig als je ziet wat deze kinderen vaak voor vreselijke dingen hebben meegemaakt.”

Altijd op de hoogte blijven?