Voorlichtingsbureau Brood steunt Alpe d’HuZes

5 juni 2012

Het Voorlichtingsbureau Brood is, in samenwerking met het Voedingscentrum, een campagne gestart om de consument voor te lichten over de gezondheidsvoordelen van volkorenbrood. Als onderdeel hiervan sponsort het Voorlichtingsbureau Brood de actie Alpe d’HuZes. Bij dit evenement beklimmen de deelnemers op één dag zes keer de Alpe d’Huez om geld bijeen te brengen voor de strijd tegen kanker.

Wat je ook doet, volkoren is altijd goed

De campagne ‘Wat je ook doet, volkoren is altijd goed’ informeert de consument over de gezondheidsvoordelen van volkorenbrood. Het eten van volkoren draagt bij aan een goede darmwerking, een optimale spijsvertering en helpt om op een gezond gewicht te blijven. Vaker volkorenbrood eten is volgens het Voedingscentrum een makkelijke stap naar een gezonder voedingspatroon. Volkorenbrood wordt, in tegenstelling tot wit- en bruinbrood, gemaakt van de héle graankorrel. Juist daarin zitten tal van vezels, vitamines en mineralen die gezamenlijk een gunstig effect op de gezondheid hebben. Met de campagne introduceert het Voorlichtingsbureau Brood ook het kenmerk ‘100% volkoren’, zodat consumenten volkorenbrood voortaan makkelijker herkennen. Voor meer informatie over de campagne www.volkorenisaltijdgoed.nl.

Alpe d’HuZes en volkoren

Als onderdeel van de campagne sponsort het Voorlichtingsbureau Brood de Alpe d’HuZes. Tijdens de Alpe d’HuZes op 6 en 7 juni beklimmen ongeveer 8.000 wielrenners meerdere malen per dag de Franse Alpe d’Huez. Hiermee zamelen zij geld in voor KWF Kankerbestrijding, om zo onderzoek naar kanker te bevorderen. Het Voorlichtingsbureau Brood doneert 5.000 volkorenbroodjes, waarvan de opbrengst naar KWF Kankerbestrijding gaat. De broodjes worden verkocht vanuit een opvallende volkorenbus; een volledig gepimpte Amerikaanse schoolbus die dienst doet als rijdende bakkerij.

Het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) is het kennis- en adviescentrum voor de bakkerijbranche. NBC verzamelt kennis op het gebied van wet- en regelgeving, gezondheid en voedselveiligheid en omtrent de markt en economie. NBC vertaalt dit naar de branche in bruikbare informatie, diensten en trainingen. Het Voorlichtingsbureau Brood maakt deel uit van het NBC. Het Voorlichtingsbureau Brood verzorgt de generieke communicatie over brood richting de consument.

Altijd op de hoogte blijven?