Brouwbrood op de markt

BB_borrelbrood art

Ondernemer en neurobiologie-studente Laila Blömer (23) brengt Brouwbrood op de markt;  een brood van bierborstel en restproducten die overblijven na het bierbrouwproces. Blömer werkt voor haar Brouwbrood samen met Oedipus uit Amsterdam.

Het proces is niet volledig nieuw, aldus Blömer. “Het is een oud proces, maar een nieuwe manier van werken”. Het proces is afkomstig uit de 17e eeuw en wordt nog maar weinig toegepast.

De smaak van het brood is vezelig, aards, scherp en niet perse bitter, volgens Blömer. Het brood bevat veel vezels, waardoor je veel moet kauwen. Het is geen standaard lekkernij, maar een verantwoord brood.

Het brood wordt op verschillende plekken verkocht in Amsterdam. Brouwbrood is niet de eerste aanbieder van bierbroden. Sinds 1 november 2017 is het Leffe bierbrood van Robèrt van Beckhoven in diverse supermarkten en cafés verkrijgbaar.

Lees ook
Vezelrijke producten: inspelen op trend, maar ook maatschappelijke rol pakken

Vezelrijke producten: inspelen op trend, maar ook maatschappelijke rol pakken

Er komt steeds meer behoefte aan goede informatie over gezond eten. Preventief inzetten op bijvoorbeeld gezonde lunches en een goed ontbijt, verlicht later de druk op de zorg. Het bedrijfsleven speelt hierin een grote rol. Hellema Hallum BV pakt die rol en vertelt erover tijdens de Bakery Sweets Session over vezels op 23 juni in Hogeschool Van Hall...

Bakery Sweets Center organiseert kennissessie: Vezels, waar zijn ze goed voor?

Bakery Sweets Center organiseert kennissessie: Vezels, waar zijn ze goed voor?

Bakery Sweets Center en kennispartner Keep Food Simple organiseren op donderdagmiddag 23 juni een kennissessie over vezels. Deze bouwstof vind je in veel plantaardige producten terug. Maar waar zijn ze eigenlijk goed voor? En wat kunnen foodproducenten hiermee? De ‘Bakery Sweets Session’ is gratis toegankelijk en vindt plaats aan Hogeschool Van Hall...

Wat kan er wel?

Wat kan er wel?

Het coronavirus houdt de gemoederen ook in 2021 wereldwijd nog bezig. Wie had dit ooit gedacht? Het zijn onzekere tijden, die voor een deel van de ondernemers goed uitpakken, maar helaas op een ander deel grote negatieve invloed heeft op omzet en bedrijfsvoering.