Brouwbrood op de markt

BB_borrelbrood art

Ondernemer en neurobiologie-studente Laila Blömer (23) brengt Brouwbrood op de markt;  een brood van bierborstel en restproducten die overblijven na het bierbrouwproces. Blömer werkt voor haar Brouwbrood samen met Oedipus uit Amsterdam.

Het proces is niet volledig nieuw, aldus Blömer. “Het is een oud proces, maar een nieuwe manier van werken”. Het proces is afkomstig uit de 17e eeuw en wordt nog maar weinig toegepast.

De smaak van het brood is vezelig, aards, scherp en niet perse bitter, volgens Blömer. Het brood bevat veel vezels, waardoor je veel moet kauwen. Het is geen standaard lekkernij, maar een verantwoord brood.

Het brood wordt op verschillende plekken verkocht in Amsterdam. Brouwbrood is niet de eerste aanbieder van bierbroden. Sinds 1 november 2017 is het Leffe bierbrood van Robèrt van Beckhoven in diverse supermarkten en cafés verkrijgbaar.

Lees ook
Yes, we can!

Yes, we can!

Trends hebben vaak te maken met de manier waarop we leven en met veranderingen in de maatschappij. Het blijft altijd de vraag wat er eerst kwam: de vraag van de consument of de trend zelf? Het valt niet mee om als relatief kleine speler te bedenken wat de klant van morgen wil.

Voorkomen is beter

Voorkomen is beter

Een interessante vraag die je jezelf als ondernemer af en toe moet stellen: waarom koopt iemand niet bij mij? Vertaald naar de NBOV luidt die: waarom wordt iemand geen lid van de NBOV? De laatste weken heb ik daarom veel contact gehad met ondernemers die de toegevoegde waarde van de NBOV niet zien. Sommigen zijn nooit lid geweest; anderen hebben recent...

Vezelrijk witbrood mogelijk met plantenveredeling

Vezelrijk witbrood mogelijk met plantenveredeling

Wetenschappers van het Britse onderzoeksinstituut Rothamsted Research hebben ontdekt welke genen in graan verantwoordelijk zijn voor de hoeveelheid vezels in bloem. Daarmee ligt de weg open voor de ontwikkeling van een graansoort waar vezelrijk witbrood van gemaakt kan worden. Dat voedingsvezels belangrijk zijn voor de gezondheid is bij consumenten...