Nederlands Bakkerij Centrum zoekt een nieuwe communicatie adviseur

5 juni 2018

Het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) is op zoek naar een nieuwe Senior Communicatie Adviseur. De huidige communicatiemanager David de Bruijn neemt 1 juli afscheid van het NBC voor een baan als strategisch communicatieadviseur bij het World Food Center in Ede.

David de Bruijn werkte sinds 2012 bij het NBC. In die jaren hield hij zich vaak bezig met het imago van brood. De Bruijn: “Er zijn veel spookverhalen over brood. Je zou er dik van worden, gluten zijn slecht voor je en er zit mensenhaar in brood… Mede door dit soort misverstanden heeft brood de afgelopen jaren enorme imagoschade opgelopen." Met onder andere Brood.net en de recent gestartte Europese campagne Brood. Goed Verhaal. gaf De Bruijn tegengas door op de positieve waarden te wijzen. "Brood past namelijk uitstekend in een gezond voedingspatroon, heeft een geweldige smaak en is veelzijdig. Brood is onderdeel van onze Nederlandse eetcultuur en we moeten er alles aan doen om dat in stand te houden!”

Nederlands Bakkerij Centrum

Het Nederlands Bakkerij Centrum is een kennis- en adviescentrum. Het centrum geeft kennis en adviezen op het gebied van product, proces, voedselveiligheid, productinformatie, gezondheid en marketing aan ondernemers in de bakkerijbranche. Het doel is  zodat deze sterker in de markt komen te staan. Bekende projecten van het NBC zijn het Nationaal Schoolontbijt en de recent gestartte Europese campagne Brood. Goed Verhaal!

De nieuwe Senior Communicatie Adviseur wordt verantwoordelijk voor alle communicatie-uitingen van het NBC en de aangesloten organisaties zoals SVVW en FoodBase. De nieuwe Senior Communicatie Adviseur moet tijdig op de hoogte zijn van voedingstrends, -issues en hypes. De complete vacature staat hier.

Altijd op de hoogte blijven?