Ondernemingsscan: ‘Verbeterpunten zijn snel door te voeren’

14 september 2011

Bakker Ron heeft met twee filialen meegedaan aan de ondernemingsscan van het NBC. Nadat eerst met de ondernemer een interview is afgenomen om te kijken waar het bedrijf staat, zijn vervolgens verschillende onderzoeken uitgevoerd bij zowel de medewerkers als de klant. De klantenquête geeft niet alleen informatie over welke punten de klanten het meest (on)tevreden zijn, maar toont ook een grote hoeveelheid opmerkingen waar de bakker profijt van heeft en vervolgens zijn voordeel mee kan doen.


Uit de geanalyseerde informatie kwam naar voren dat er een aantal grote verbeterpunten relatief snel zijn door te voeren. Verder liet de gebieds- en klantprofielanalyse zien of het ‘gevoel’ dat de bakker heeft over zijn klanten overeenkomt met de werkelijkheid. Tevens is de winkel bezocht door een mysteryshopper.

Uiteindelijk wordt het interview met de ondernemer naast de resultaten gelegd. Daarbij komen al snel een aantal knelpunten naar voren waarop bakker Ron gericht actie kan ondernemen om verbeteringen door te voeren. Uit de scan kwamen veel positieve punten naar voren. Daarnaast kon hij ook aan de slag met ontwikkelpunten.

Aan de hand van de scan kan in overleg met bakker Ron nu worden gekeken waar de snelste winst behaald kan worden. Daarnaast wordt ook de lange termijn niet uit het oog verloren. Het rapport met de verschillende onderzoeken wordt begin september gepresenteerd aan bakker Ron Ossendrijver.

Meer informatie

Voor meer informatie over de NBC ondernemingsscan, neem contact op met uw accountmanager, Jasper van Dongeren 06-50 580 453 of André Wijnhorst 06-50 898 946.

Altijd op de hoogte blijven?